  • Data: 2006-09-25 21:50:39
    Temat: Re: kilka pytań o weksle
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Sep 2006, Liwiusz wrote:

    > Można też próbować od razu oddawać weksel do protestu - wtedy - za
    > stosunkowo niewielką opłatą - przedstawieniem weksla zajmie się notariusz.
    > Z tym że w przypadku gdy protest nie jest konieczny (brak indosantów) -
    > wystawca może odmówić poniesienia kosztów procesu.

    Znaczy miało być "kosztów protestu"?

    > I na koniec: w praktyce mało kto wnosi zarzuty do nakazu zapłaty z weksla,
    > jeśli już - to odnośnie braku roszczenia, czy nieprawidłowego jego
    > wypełnienia (co to się porobiło - 90% weksli to weksle in blanco, które
    > trochę wypaczają odbiór tych dokumentów w społeczeństwie)

    ...i na pocztach ;)
    Zapomniałem zajrzeć do czego doszli :)

    > słyszałem, pomijając przedwojenne czasopisma, aby ktoś kłócił się o
    > prawidłowe przedstawienie weksla. Choć nie ukrywam, że zdarzają się takie
    > sprawy - zwłaszcza w wyniku modnego obecnie wysyłania "wezwań do zapłaty",
    > zamiast przedstawiania weksla (według jednego z orzeczeń, samo wysłanie
    > wezwania do zapłaty nie jest przedstawieniem weksla

    Też dobrze wiedzieć, miło że komentujesz :)

    > A w praktyce wynika to IMHO z nieznajomości zasad obrotu wekslowego.

    Ale głównie przez tych "dużych", żądających rzeczy *niepotrzebnych*.
    Juz kiedyś tak przemyśliwałem - skończy się tak, że ktoś kiedyś
    okradnie sejf "dużego" z takich 'zbyt blankowych' weksli :]

    pzdr, Gotfryd