  • Data: 2006-09-25 21:46:25
    Temat: Re: A jeśli jest błędnie podany rachunek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Sep 2006, g...@p...onet.pl wrote:
    [...Liwiusz na mój post...]

    > A co jeśli się okaże, że taki rachunek nie istnieje (nie istniał, lub został
    > zlikwidowany)?

    IMO są ze dwie możliwości przynajmniej:
    - bank jest tylko domicylatem
    - bank jest również akceptantem (trasatem który zaakceptował weksel).
    Nie mam pojęcia jak to się organizuje ;) (ale można, jak mi wychodzi),
    pewnie kończy się podobnie jak przy czekach potwierdzonych - jakąś
    formą "zablokowania" środków (mogę sobie wyobrazić że posiadacz limitu
    kredytowego może "zablokować" środki do tego limitu, w sumie bankowi
    obojętne *jak* dysponent otrzymane środki wykorzysta).

    http://weksel.pl/przyklady_weksli.html
    +++ cytat +++
    Domicyliat nie odpowiada za zapłatę weksla, wykonuje jedynie usługę
    inkasa. Jeœli œrodków nie posiada, powinien ten fakt odnotować na wekslu
    i odmówić zapłaty.
    ---
    Na mój rozum zostaje odpalone "szukanie" - wszystkie osoby
    odpowiedzialne wobec uprawnionego (przy wekslu ciągnionym lista
    zobowiązanych zależy od pozycji uprawnionego :)) mogą zostać
    "pociągnięte" do zapłaty.
    Zawsze odpowiada za zapłatę wystawca weksla - i akceptant, o ile
    trasat zaakceptował weksel trasowany.
    Najciekawiej (?) jest przy proteście deklaracyjnym :) - czyli
    jak bank powinien zapłacić samemu sobie ale za to nie odpowiada :P

    Słowniki:
    http://weksel.pl/slowniczek_wekslowy.html
    http://www.domicyl.com.pl/slownik.html

    No i czekamy aż Liwiusz mi nawtyka za to co pokręciłem ;)

    pzdr, Gotfryd