    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kaucja za butelki
    Date: Thu, 14 Aug 2008 09:04:17 +0200

    On Wed, 13 Aug 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał

    > On Ci je może dawać, ale sprzedaż na kredyt jest przestępstwem.

    Rozumiem post Piotrka tak, że jak spytasz sprzedawcę "czy Pan to
    piwo panu Markowi na kredyt sprzedał?" to on Ci odpowiada "ależ
    wcale nie, ja mu je PODAROWAŁEM!" - zakazu darowania alkoholi
    chyba nie ma? ;)
    IMO stąd różnica między marketem a sklepikiem - prawdopodobieństwo
    że sprzedawca w markecie jest upoważniony do rozdawania towaru
    trzeba uznać za zerowe.
    Prywatny właściciel może wydać, wystawić na koniec dnia fakturę
    wewnętrzną (celem odprowadzenia VAT i korekty kosztów) i tyle.
    Trzeba by mu udowodnić, że "za wczoraj" takiej FW nie wystawił.

    > Może Ci dawać
    > chleb, sól, wodę mineralną, mleko. Ale nie napoje alkoholowe.

    Hm... "przepis proszę" :)

    pzdr, Gotfryd