  • Data: 2010-01-08 09:50:55
    Temat: Re: jakodszukaćmasęmajątkowądłużnika;) ??
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    l...@v...pl pisze:

    > Za wcześnie zadałem pytanie nie czytając kpc ;) a ile kosztuje taka przyjemność
    > u komornika 797/1/ ?

    Ustawa o komornikach i egzekucji

    Art. 53a
    1. Opłatę stałą w wysokości 3% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego
    komornik pobiera od wierzyciela w przypadku otrzymania zlecenia
    poszukiwania majątku dłużnika w trybie art. 797(1) Kodeksu postępowania
    cywilnego. W razie nieuiszczenia opłaty w terminie 7 dni od otrzymania
    wezwania, komornik zwraca wniosek zawierający zlecenie.

    2. W razie odnalezienia majątku dłużnika w trybie określonym w ust. 1
    komornik pobiera opłatę stałą w wysokości 5% szacunkowej wartości tego
    majątku, nie więcej jednak niż 100% przeciętnego wynagrodzenia
    miesięcznego. Opłata ta ulega zmniejszeniu o kwotę opłaty pobranej na
    podstawie ust. 1. Przepis art. 49 ust. 3 stosuje się odpowiednio.