  • Date: Sun, 20 Aug 2006 18:46:35 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jakie go adresu uzywa sad?

    kam wrote:

    > art.131 i nast. kpc

    Przeglądałem to... Nie mogę znaleźć tego rozporządzenia ze szczegółami...

    > powód ma obowiązek wskazać adres pozwanego - już w pozwie
    > adres zamieszkania, a nie zameldowania
    > jeśli wskazany adres okaże się być błędny (czyli przesyłka wróci z
    > informacją, że nie może być doręczona, bo jeśli wróci po awizowaniu, to
    > zostanie uznana za doręczoną),

    OK, wyobraź sobie sytuację, że ktoś składa pozew przeciwko komuś i
    podaje nieaktualny lub nawet fałszywy adres.

    Nowy lokator (lub lokator spod takiego fałszywego adresu) awizowanego
    pisma nie odbierze, bo to nie do niego - i co go to obchodzi.

    Jeśli trafi na listonosza to OK - powie, że "adresat nieznany" lub
    "adresat wyprowadził się".

    Ale jak trafi tylko na "świstek"...

    O ile pamiętam ktoś tu kiedyś pisał, że ktoś się go czepiał (cyfra+
    chyba) pod starym adresem o zwrot dekodera (który albo zwrócił, albo wg.
    umowy był jego własnością) i był problem, bo komornik przyszedł pod
    aktualny adres zameldowania, a pisma przychodziły pod poprzedni.

    Ja mam podobnie, bo TPSA coś sobie ubzdurała, a teraz przerzucają się
    między sobą "dług" różne szemrane windykatorki - nie zamierzam podawać
    tym oszustom nowego adresu zamieszkania/zameldowania, zwłaszcza że do
    wybudowania domu mieszkam i zameldowany jestem "u rodziny", ale nie chcę
    też przegapić pisma z sądu, żeby mnie "walkowerem" nie załatwili. A
    przecież nie będę co chwila dzwonił do nowych lokatorów ani też zawracał
    im głowy moimi sprawami.

    PS: w sądzie mnie poinformowali (telefonicznie, więc wiadomo, ile to
    jest warte ;) ), że wezwania wysyłają na adres zameldowania, a nie
    podany przez powoda...