  • Data: 2009-01-01 20:44:17
    Temat: Re: jaki paragraf
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gjj8e1$gil$1@news3.onet...

    > Z tego, co czytałem orzecznictwa dotyczącego tego paragrafu, korzyścią
    > majątkową jest już sam fakt darmowego uzyskania programu, nie trzeba
    > zatem za jego pomocą osiągać jakichś dodatkowych dochodów.

    Z tym poglądem można polemizować. Ale jeśli nawet go uznać za poprawny, to
    i tak sprawy to ostatecznie nie wyjaśnia. Załóżmy jestem legalnym
    posiadaczem pakietu Corela. Zepsuła mi się płytka instalacyjna, wiec z
    eMule ściągam sobie jej kopię i używając swojego własnego kodu ponownie
    instalują. W mojej ocenie korzyści tu żadnej nie osiągam, albowiem jest to
    tylko czynność techniczna nie mająca wpływu na stosunek prawny łączący mnie
    z uprawnionym do dysponowania tym programem. O wyraził zgodę na posiadanie
    przeze mnie i użytkowanie jednej kopii programu i ja taką jedną kopię mam.
    Mam nawet legalny nośnik, tyle, że uszkodzony.