eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojaka aktualna podst. prawna do "niedotrzymania warunkow umowy"Re: jaka aktualna podst. prawna do "niedotrzymania warunkow umowy"
  • Data: 2005-02-25 21:39:09
    Temat: Re: jaka aktualna podst. prawna do "niedotrzymania warunkow umowy"
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    kam napisał(a):


    > A nie mylisz przypadkiem z dyskusją o prawie do odstąpienia od umowy w
    > terminie 10 dni na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw
    > konsumentów? To zupełnie inne zagadnienie, nie mające nic wspólnego z
    > niezgodnością z umową :)

    O dokładnie :)

    Właśnie o tym był ten wątek. Wiedziałem, ze coś dzwoni. Nie wiedziałem
    tylko gdzie ;)


    > Ale art.1 ust.4 wyłącza stosowanie przepisów o rękojmi tylko w przypadku
    > sprzedaży konsumenckiej, a więc stosunku przedsiębiorca - konsument.

    Dokładnie. O to mi chodziło

    > Pytanie było o stosunek nieprzedsiębiorca - nieprzedsiębiorca. Dla
    > ułatwienia za "nieprzedsiębiorcę" uznajmy osobę fizyczna nieprowadzącą
    > działalności gospodarczej. Twierdzisz że przepisy o rękojmi nie mają
    > zastosowania, to wskaż podstawę...

    A artykuł 559 Kodeksu Cywilnego nie wyczerpuje tematu?

    Art. 559. Sprzedawca nie jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady
    fizyczne, które powstały po przejściu niebezpieczeństwa na kupującego,
    chyba że wady wynikły z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy
    sprzedanej.

    To teraz trzeba by było udowodnić, że wada wynikła z niskiej jakości butów.
    Ja widzę, że przez dwa miesiące buty sprawowały się znakomicie

    Oczywiście nie twierdzę, że buty są znakomitej jakości :)

    218 za buty to nie jest mało






    >> "W praktyce implementacji zsynchronizowanie przepisów o odpowiedzialności
    >> sprzedawcy oznaczało rezygnację z tradycyjnego, kodeksowego ujęcia rękojmi
    >> i odpowiadającego mu pojęcia wady oraz zastąpienia ich swoistą ustawową
    >> gwarancją co do jakości, nazwaną i uregulowaną jako ?niezgodność z umową?
    >> (charakterystycznej dla rozwiązań anglosaskich). Przyjęte zmiany a także
    >> rezygnacja z kodeksowego uregulowania uprawnień w ramach gwarancji jakości,
    >> w przypadku, gdy kupujący-konsument
    >
    > O, "kupujący - konsument". Co kryje się pod tym pojęciem?
    >
    > KG




    --
    Markus Sprungk msprungk(at)post(KROPKA)pl
    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*
    *UWAGA!Adres mailowy w nagłówku zakodowany w ROT13*

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1