  • Data: 2006-03-28 11:27:49
    Temat: Re: jak to jest z umową zleceniem
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patrze, patrze a tu piwosz_007 porozsypywal nastepujace haczki:
    > Pracuję na umowę zlecenie codziennie od 8:00 do 16:00- czyli według punktu
    > 1.) mogę równie dobrze pracować np 4 godz dziennie za te same pieniądzę
    > jeśli umowa nie stanowi inaczej (a w moim przypadku nie ma w umowie ani
    > słowa o czasie pracy), dobrze to rozumiem?? czy znajdę gdzieś jakiś
    > konkretny przepis który tę kwestję reguluje?
    > Co do punktu drugiego- w firmie mam nademną kierownika- czy według 2.) jeśli
    > mi każe coś zrobić to mogę mu powiedzieć "wal się zrobie to po swojemu"?? i
    > znowu czy jest jakiś przepis na który mogę się powołać??
    Wykonujac umowe-zlecenie jestes rozliczany z tego co zrobiles-
    pracujesz w dowolnych godzinach i sam decydujesz jak to zrobisz, wazne
    zeby efekt koncowy byl odpowiedni. Zatem teoretycznie mozesz pracowac
    4godz zamiast 8 i powiedziec kierownikowi zeby spadal.
    Jesli masz z gory wyznaczone godziny pracy i wykonujesz swoja czynnosc
    pod czyims nadzorem, to de facto nie wykonujesz zlecenia a wykonujesz
    prace, zatem mozesz wystapic do PIP o kontrole a do Sadu Pracy o
    ustanowienie stosunku pracy. Wiec ihmo lepiej uzyc tego argumentu.
    Tylko wez pod uwge fakt ze pracodawca nie zatrudnil Cie na
    umowe-zlecenie bez powodu... moze jestes studentem za ktorego nie musi
    placic skladek (na umowie o prace by musial). Niestety w Polsce jest to
    dosc czesty przypadek ze pracownik nie ma umowy o prace a umowe-zlecenie
    (oszczednosci na skladkach, brak urlopu, zdrowotnego, latwosc
    rozwiazania wspolpracy itp)
    W kazdym badz razie musisz liczyc sie z tym ze reakcja szefa na takie
    zachowanie moze byc zakonczenie wspolpracy.
    Wiecej w archiwum i na pl.praca.dyskusje
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl