  • Data: 2002-09-17 08:13:58
    Temat: Re: jak się to załatwia - testament?
    Od: kam <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RaV z Krajcoka napisa_(a):

    > Był sobie dziadek i babcia (mojej żony) i mieli piętrowy domek z kawałkiem
    > pola, mieli czwórkę dzieci, zmarli ok. 10 lat temu, testament podobno jest w
    > urzędzie gminy. W testamencie podobno jest tak, że jedno z dzieci
    > (najstarsze) nie jest ujęte (miało swoje gospodarstwo). Pozostały podział
    > jest taki że pater dla jednego dziecka (dla mojej teściowej), góra dla
    > jednego dziecka, a trzecie dziecko, ma tylko dożywotnio jeden pokój.

    Z takim podziałem wróżę długie postępowanie..., Chociaż jeśli jest tak
    jak piszesz to chyba dwójka dzieci po 1/2 i obciążenie dożywociem.

    I teraz
    > zaczynają się schody, bo moja teściowa zmarła 5 lat temu. Testamentu do tej
    > pory nikt nie otwierał i dalej nikomy na tym nie zależy (raczej obawiają się
    > jakiś wymaganych opłat, podatków itd.itp). Prawnie chyba gospodarstwo dalej
    > należy do nieżyjących dziadka i babci.
    > I teraz pytania:
    > 1. Czy po śmierci mojej teściowej - jej część własności przechodzi na teścia
    > czy bezpośrednio na dzieci - czyli na moją żonę i szwagierkę?

    Najpierw dziedziczy teściowa (z chwilą smierci spadkodawcy), a po niej
    jej spadkobiercy - czyli dzieci i mąż.

    > 2. Jakie są płatności przy realizacji testamentu - i czy wszyscy
    > zainteresowani muszą być zgodni co do jego otwarcia?

    Nie, wystarczy, że ktoś z zainteresowanych zgłosi taki wniosek.

    > 4. I jak wygląda przyjęcie bądź odrzucenie spadku?

    Składa się przed sądem (notariuszem) oświadczenia. Jeśli takiego
    oświadczenia nie złoży się w ciągu 6 mies. od uzyskania wiadomości o
    byciu spadkobiercą przyjmuje się spadek wprost(z odpowiedzialnością za
    całość długów)

    KG