  • Data: 2007-09-30 13:25:28
    Temat: Re: jak się głupio mogłem czuć...!
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 30 Sep 2007 13:58:53 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Widzisz, czyli chcesz, żebym postawił ogrodzenie. CBDO
    Bo juzenet, w przeciwieństwie do lasów, w domyśle jest publicznie
    dostępny (z dokładnością do teologicznych dysput nad rolą i znaczeniem
    w nim demiurga T.S.). Ogrodzeniem w tym wypadku byłoby hasło dostępu
    na serwer news i brak feeda na inne serwery.

    Prawie 20% lasów w PL jest prywatnych. Nie wiem skąd się bierze
    powszechne przeświadczenie, że las (jako własność) różni się od pola,
    działeczki czy stawu. Może z powszechnie niedocenianego faktu, że w
    Polsce 3/4 lasów jest prawie bez ograniczeń dostępne dla szerokiej
    publiczności - w przeciwieństwie np. do krajów ościennych (CZ, LT)
    gdzie lasy z/re/prywatyzowano. Są w Europie kraje, gdzie spragnieni
    miłośnicy 'pszyrody' muszą za luksus połażenia po lesie, zapłacić -
    właścicielowi właśnie. A u nas w pewnych regionach do tej pory w
    świadomości tkwi przeświadczenie, że z 'boru' się wszystkim nie tylko
    spacerki, grzybki i jagódki należą, ale i 'galaczek czy chujka'. Takie
    'indiańskie' myślenie - Tym się w głowie nie mieściło, że ziemię można
    ogrodzić i mieć na własność.

    PS. Muszę jednak przyznać, że z pewnych względów prezentowane
    tu oburzenie i niezrozumienie dla zakazu wstępu do lasu mnie cieszy ;)

    --
    pozdro
    poreba