eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojak rozumieć "nie dotyczy dojazdu do posesji" ? Ciekawa sytuacja... › Re: jak rozumieć "nie dotyczy dojazdu do posesji" ? Ciekawa sytuacja...
  • Data: 2008-04-25 02:37:33
    Temat: Re: jak rozumieć "nie dotyczy dojazdu do posesji" ? Ciekawa sytuacja...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fukfkr$v25$1@news.onet.pl...

    > Pytanie zadaję w związku z sytuacją jaka mnie spotkała. Dostałem mandat z
    > art. 144 par. 1 kodeksu wykroczeń - za zaparkowanie samochodu na trawniku.

    [...]

    > wykroczenie konieczne jest jej niszczenie, a jeżeli jej nie ma to mój czyn
    > nie spełnia ustawowych przesłanek. W związku z tym chciałbym trochę
    > powalczyć, ale jest drugi problem - własnie takie oznakowanie o jakim
    > piszę we wstępie. Obawiam się, że sąd może uchylić mandat ale jednocześnie
    > nałożyc grzywnę za parkowanie w miejscu gdzie obowiązuje zakaz
    > zatrzymania. dodam

    Jak przyjąłeś mandat to klamka zapadła i sąd niczego nie uchyli, bo nie
    ma do tego przesłanek - możliwe jest to wtedy, gdy dostaniesz mandat za coś
    co nie jest wykroczeniem. Np. dłubanie w nosie, fotografowanie.
    Jeśli się uważa, że mandat jest nałożony niesłusznie, to się go nie
    przyjmuje. Przyjąłeś - czyli przyznałeś się do winy i wyraziłeś na ukaranie
    grzywną zgodę.