  • Data: 2008-01-08 08:19:05
    Temat: Re: interpretacja....
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Sty, 07:46, Conkfistador <j...@g...com> wrote:
    > Można odmówić wykonania nakazu europejskiego, jeżeli:
    > 1) ...........
    > 2) ...........
    > 3) wobec osoby ściganej, w związku z czynem będącym podstawą wydania
    > nakazu europejskiego zapadło prawomocne orzeczenie o odmowie wszczęcia
    > postępowania, o umorzeniu postępowania lub inne orzeczenie kończące
    > postępowanie w sprawie,
    > 4)............
    >
    > Podajcie mi przyklady zwiazane z tym punktem prosze.....
    >
    > pozdrawiam
    > Student

    Hej o co Ci dokładnie chodzi?
    Przykładem jest, że gdy wobec sprawcy czynu zapadło w Polsce
    prawomocne (a więc ostateczne - niezaskarżalne w zwyczajnym toku
    instancji) orzeczenie o odmowie wszczęcia postępowania (orzeczenie
    takie wydaje policja lub prokuratura), prawmocne umorzenie
    postępowania lub inne orzeczenie kończące postępowanie w sprawie ( tu
    należy wskazać art. 607p KPK pkt 2 - i w komentarzach podkreśla się
    jego zastosowanie do tego przypadku).
    Pamiętaj również że art. 607r który zacytowałeś ustala fakultatywne
    przesłanki zastosowania e.n.a. przez sąd.
    Według Steinborna - Komentarz z 2006 r. "Podstawą orzeczenia, o którym
    mowa w komentowanym przepisie, może być każda z negatywnych przesłanek
    procesowych określonych w art. 17 § 1, z wyjątkiem przedawnienia
    karalności (pkt 6), gdyż wówczas ma miejsce fakultatywna odmowa
    wykonania e.n.a. określona w art. 607r § 1 pkt 4, która może tamować
    wykonanie e.n.a. bez względu na to, czy doszło do umorzenia
    postępowania z tego powodu, czy też w ogóle go nie wszczęto, czego
    podstawa z art. 607r § 1 pkt 3 nie obejmuje. "