  • Data: 2010-02-12 00:14:57
    Temat: Re: intercyza - dziedziczenie długów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Feb 2010, JUr wrote:

    > W tej sytuacji - czy dziedziczenie ewentualnego długu po małżonce podlega
    > takim samym zasadom jak po wstępnych (o ile poprawnie używam tego terminu)?
    > Konkretnie mam na myśli to czy można taki spadek (dług) przyjąć lub odmówić
    > przyjęcia?

    Ale *cały*.
    Czyli jeśli A i B posiadali jakiś majątek, to A zostanie "pół majątku",
    a z reszty może zrezygnować (razem z długiem).
    Nie wiem czy to widzisz: rezygnuje z połowy udziału w mieszkaniu, połowy
    udziału w samochodzie, połowy łyżki do zu... dobra, zapędziłem się, pewnie
    łyżki mieli dwie ;)
    Ale jest to mało śmieszne - albo spłaci te "pół mieszkania", albo
    przyjmie wierzyciela (lub jego lokatora).

    pzdr, Gotfryd