    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imię i nazwisko w korespondencji służbowej
    Date: Thu, 3 Sep 2009 10:40:20 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 12:27:51 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie ma przepisu, ale jest orzeczenie sądu.

    Masz na myśli wyrok SN I PK 590/02? No jasne, ale tu znów jest mowa o
    prawie pracodawcy -- a nie osoby trzeciej -- co więcej w samej treści
    uzasadnienia jak wół napisali, że "Nie może to jednak oznaczać
    nieskrępowanego prawa pracodawcy do ujawniania nazwiska pracownika.
    Należy przyjąć, że ujawnienie przez pracodawcę nazwiska pracownika musi
    być usprawiedliwione celem działania pracodawcy, łączącym się z jego
    zadaniami i obowiązkami związanymi z prowadzeniem zakładu, musi być
    niezbędne oraz nie może naruszać praw i wolności pracownika. Wskazane
    kryteria znajdują obecnie oparcie w art. 23 ust. 1 pkt 5 ustawy, jednakże
    mają one znaczenie ogólniejsze, niezależne od tego, czy w danej sytuacji
    istnieją podstawy do stosowania tej ustawy, czy nie. Wyznaczają one
    bowiem adekwatne i mieszczące się w ramach porządku prawnego przesłanki
    uzasadniające ujawnianie nazwiska pracownika przez pracodawcę."

    No i teraz wskaż mi usprawiedliwiony interes osoby trzeciej?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd