  • Data: 2009-09-03 10:32:58
    Temat: Re: imię i nazwisko w korespondencji służbowej
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    news:4a9f973b@news.home.net.pl...
    > Marcin Wasilewski pisze:

    > Cóż stało na przeszkodzie abyś cytując ten list pominął imię i nazwisko
    > nadawcy, pozostawiając jego stanowisko służbowe? Brak wyobraźni czy chęć
    > dołożenia jednak także nadawcy?

    Nadawcą jest firma, to raz, a imię i nazwisko znalazło się tam z powodu
    prozaicznego - zwyczajnie je przeoczyłem. Tym niemniej uważam, że człowiek
    wykonując czynności służbowe, nie jest do końca osobą prywatną. Ba, nawet za
    szkody wyrządzone podczas wykonywania pracy, nie odpowiada on (bezpośrednio)
    lecz odpowiedzialność ponosi jego pracodawca.

    Inny przykład - pracodawca każe nosić Ci identyfikator, z imieniem
    nazwiskiem, stanowiskiem i zdjęciem. Czy możesz mu odmówić jego noszenia
    podczas gdy świadczysz pracę? Pewnie możesz, ale wg mnie będzie to
    wystarczającym powodem do wypowiedzenia takiej osobie umowy o pracę.

    Wg mnie Jan Kowalski mieszkający pod konkretnym adresem, lubiący chodzić
    po górach i uprawiający działkę, to nie to samo co Jan Kowalski, na
    stanowisku XYZ. Po prostu wskazując na tego drugiego Kowalskiego pomimo, że
    fizycznie to ta sama osoba, nie wnikam w jakikolwiek sposób w sferę jego
    życia prywatnego, a jedynie interesuje mnie on jako ktoś kto w imieniu firmy
    rozpatruje moją reklamację, gdyby zamiast imienia i nazwiska był tam numer
    służbowy, to w sumie na to samo by wyszło.