    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: hasła a pracodawca
    Date: Sat, 29 Oct 2005 07:14:44 +0800

    In article <dju0d9$4mo$1@nemesis.news.tpi.pl>, blad wrote:
    > Do sieci firmowej takich i komputerów takiego modelu pracy (sa osoby
    > znajace wszystkie hasla i pracownik nie ma prawa hasla zmienic)
    > stosowac nie mozna.

    Tzn może mówimy chyba o troszkę różnych rzeczach - ja o potrzebie
    uprawnień do efektywnego zarządzania np. ww siecią i na razie o tym :) Co
    powinno być tu obecne to system nadzoru osoby która ma administratorskie
    uprawnienia i to się zapewne da zrobić (tak aby wiedzieć co ten admin
    sobie poczyna i aby on nie mógł tej wiedzy zafałszować). Sam administrator
    najczęściej musi mieć możliwość nie tyle znania haseł co (upraszczając)
    wchodzenia na konto użytkownika.
    Natomiast sytuacje gdy jakiś zwykły (z perspektywy informatycznego
    systemu) użytkownik zna hasła innych a ci ostatni nie mogą ich zmieniać
    wydaje się być prawnie ok w przypadku gdy ten użytkownik jest jednocześnie
    pracodawcą. Jedyne MZ skutki jakie to potencjalnie rodzi to większe
    trudności w przypisaniu ewentualnej odpowiedzialności danej osobie lub
    narażenie się na odpowiedzialność pracodawcy gdy będzie się podszywał pod
    pracownika.

    --
    Marcin