    From: "pytacz" <h...@p...onet.pl.usun.to>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: hack w dobrej intencji
    Date: Mon, 11 Apr 2005 16:31:28 +0200

    > No nie mogę do końca zgodzić się z takim poglądem ,wytykać błędy i
    zwaracać
    > uwagę to tak ale nie włąmywać się do sytemu - to już co innego.

    Jak mozna wytknac bledy w systemie, nie wlamujac sie do niego? W swiecie
    Internetu nie widac ich na pierwszy rzut oka tak jak w np. w swiecie
    rzeczywistym. "ej ty, nie zamknales sobie klodki"...

    > Wiele włamań do sytemu jest usprawiedliwianych chęcią porawy
    > błędów,zwrócenia uwagi itp.

    Wiec gdyby tak nie bylo, to myslisz, ze ten gosc czekalby. Byl od usuniecia
    forum o doslownie dwa kroki. I wtedy nikt nie mialby szans dowiedziec sie,
    ze to on, poniewaz razem z forum usuwane sa wszystkie informacje.
    Teoretycznie jak i praktycznie nie do wykrycia wtedy.

    > Dlaczego ktoś ma wchodzić do mojego domu i
    > pouczać mnie jak poustawjać meble ?Jak zamek jest zamknięty to zanczy ja
    > sobie niczyjej wizyty nie życzę i to jest w tym problemi najważniejsze.Tym
    > zamkiem nie musi być "kuta sztaba ze szweckiej stali " wystarczy mała
    > kłódeczka za parę zł.

    On nie poprzestawial mebli, bo nic nie pozmienial na forum (oprocz tego, ze
    nadal sobie prawa admina). Wiec to nie tak. Kazdy jednak dobry
    administrator, ze w zyciu internetowym panuje zasada ograniczonego zaufania,
    wiec po informacji o bledach powienien sprawdzic dokldanie wszystkich
    uzytkownikow. Przeciez nie musial nadawac praw admina sobie, a zupelnie
    przypadkowemu gosciowi. Admin zorientowal sie dopiero wtedy, jak zalogowany
    byl na forum jako administrator i moderatorzy (duzo ich na tym forum co
    dzien) zauwazyli jego obecnosc.