  • Data: 2005-04-04 21:02:58
    Temat: Re: gwarancja - zepsuty laptop
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    Smerf napisał(a):
    > Jakie mam pole manerwu przy naprawach gwarancyjnych, serwisant zobowiazal
    > sie do naprawy w ciagu 14 dni, czas ten juz minal, czesci niby sa zamowione
    > jednak nic wiecej nie wiadomo.
    > Chodzi o laptop Toshiby - czyli teoretycznie firmy ktora powinna sie
    > szanowac.

    Tak naprawdę takie, jakie przewiduje gwarancja. Czyli pewnie żadne.
    Przekroczenie przewidzianego przez gwarancję terminu może powodować
    powstanie odpowiedzialności odszkodowawczej gwaranta - pod warunkiem, że
    jesteś w stanie wykazać poniesioną szkodę, a opóźnienie powstało z
    przyczyn za które gwarant ponosi odpowiedzialność (art.471 kc).
    Teoretycznie (bardzo teoretycznie) i ponownie pod warunkiem możliwości
    przypisania gwarantowi odpowiedzialności, możliwe jest też upoważnienie
    do wykonania czynności na koszt dłużnika (art.480 kc).
    Jeśli jest taka możliwość, można zrezygnować z naprawy gwarancyjnej i
    skorzystać z uprawnień z rękojmi albo odpowiedzialności za niezgodność
    towaru z umową (w zależności od tego czy jesteś konsumentem, czy nie).
    Ale to zależy od terminów, rodzaju i przyczyn usterki (zarówno rękojmia
    jak i niezgodność z umową, to odpowiedzialność za stan rzeczy w chwili
    jej wydania kupującemu).

    KG