    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja - tylko z pudelkiem?
    Date: Sat, 3 Dec 2005 17:44:33 +0100

    Użytkownik "daniel" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dmsdks$i2s$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zaraz zaraz, panowie.
    > Chyba nie uwazacie wszystkich kpujacych za idiotow, ktorzy nie potrafia
    > porzadnie zapakowac transportowanej rzeczy...

    Wszystkich? Ależ skąd, najwyżej 90, no góra 95%.

    > Gdyby powyzszy zapis podyktowany byl troska o reklamowany sprzet to
    zapis
    > moglby brzmiec "...w oryginanym opakowaniu lub opakowaniu zastepczym,
    > przynajmniej rownie dobrze chroniacym urzadzenie przed uszkodeniem
    podczas > transportu.....", prawda?

    Nieprawda, bo to oznacza spór o to co to znaczy "równie dobrze".

    > Opakowanie, poskladane, czy nie poskladane, zajmuje miejsce. Producent
    > zmusza mnie do przechowywania rzeczy, ktorej ja nie chce.

    Nie zmusza. Korzystanie z gwarancji nie jest przymusowe.
    Równie dobrze mógłbyś kwestionować wymóg dostarczenia sprzętu kompletnego:
    dlaczego ktoś mnie zmusza do przechowywania pilota od telewizora skoro ja
    go mogę wyrzucić gdyż wolę kanały przełączać guzikami na froncie
    odbiornika...
    No i jeszcze konieczność przechowywania karty gwarancyjnej i dowodu
    zakupu, same szykany!

    > Zwroccie uwage, ze
    > kupuje telewizor, a nie pudelko po telewizorze.

    A co byś powiedział gdyby w sklepie dali ci tv bez pudełka? Przecież nie
    kupujesz pudełka tylko tv?

    > Przyklad: jeden ze sklepow meblowych
    > zobowiazuje sie zabrac wszelkie opakowania po dostarczonym meblu, jezeli
    > kupujacy sobie tego zyczy. I pozniej brak takiego opakowania nie jest
    > oczywiscie przeszkoda w uznaniu reklamacji (chociaz sklep moglby
    > argumentowac podobnie: potem jakis idiota wrzuci komode do Zuka z
    workami
    > ziemniakow i zniszczy mebel podczas transportu)

    Zły przykład, gdyż mebli z racji wielkości i masy nie wiezie się do sklepu
    lecz fachowiec przyjeżdza do mebla. Poza tym opakawanie mebla zwykle ulega
    zniszczeniu przy rozpakowaniu i nie nadaje sie do późnieszego użycia.

    > Czy naprawde uwazacie, ze w sytuacji: przychodzi klient i oddaje do
    > reklamacji towar, towar jest wadliwy i serwisant to wie, ale reklamacja
    nie
    > jest rozpatrywana, gdyz przyniosl go w nieoryginalnym pudelku, gwarant
    > postepuje uczciwie wobec klienta?

    Jeśli klient dostarcza sprzęt do sklepu to sklep musi to przesłać dalej,
    do serwisu. I o ile klient może swój pojedynczy telewizor przynieść nawet
    w rękach to dalsza droga sprzętu bez opakowania jest niemożliwa.