eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja - rozbieznosc › Re: gwarancja - rozbieznosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!feeder.news-service.com!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.1
    97.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 01 Feb 2011 15:27:30 +0100
    From: cyklista <c...@k...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; pl; rv:1.9.1.16) Gecko/20101123
    SeaMonkey/2.0.11
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja - rozbieznosc
    References: <ihsmcr$7lj$1@usenet.news.interia.pl> <ihsmkp$e0u$1@news.onet.pl>
    <4d4275e3$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <4d427bf3$0$2506$65785112@news.neostrada.pl> <ihtuev$t1b$2@news.onet.pl>
    <ii19c3$19u$1@news.onet.pl> <4d46a08b$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii6c4r$fpp$1@mx1.internetia.pl> <ii6oc6$aha$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1102011335530.2232@quad>
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1102011335530.2232@quad>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 37
    Message-ID: <4d481869$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.206.157
    X-Trace: 1296570473 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2460 83.11.206.157:29802
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:667567
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >
    >> gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym,
    >
    > O nie. Jeszcze tylko tego by brakowało, żeby gwarant mógł
    > powiedzieć "ten papierek który podpisałem jest bez znaczenia" :)
    > Dobrowolne jest *udzielenie gwarancji*, natomiast sama gwarancja
    > (już udzielona) nijak dobrowolna nie jest, a zakres zobowiazań wynika
    > właśnie z "dokumentu" o którym mowa.
    >
    > Tak jak napisał Kondi - w takim przypadku (brak "dokumentu" oraz
    > brak "otrzymania") jest to "inne zobowiązanie się sprzedawcy",
    > z którego powinien się wywiązać. Ale nie gwarancja.
    > Nie ma wobec tego przy próbie egzekucji roszczenia obowiązku okazania
    > "dokumentu", ale też nie ma praw defaultowo wynikających z gwarancji.
    > Na mój gust bliżej temu czemuś do "przyrzeczenia publicznego", tylko
    > "nagroda" jest losowa, dla tych którym się coś zepsuje ;)
    > Dla konsumenta dodatkowo dochodzi zobowiązanie wyrażone w reklamie
    > i innych "publicznych zapewnieniach", ale zalicza się je nie do
    > gwarancji, lecz "konsumenckiej niezgodności" (art.4.3).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Więc co z wieloma już znanymi firmami, gdzie gwarancja to jest jedna
    strona z trzema zdaniami, i napisem: "szczegóły gwarancji na stronie
    www.". Czy te szczegóły na stronie mnie obowiązują (bo jest ich ze 4
    strony, w przeciwieństwie do 3 zdań na papierowej), zwłaszcza że w tym
    szczegółach są wszystkie wyłączenia z gwarancji.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1