eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja - rozbieznosc › Re: gwarancja - rozbieznosc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 1 Feb 2011 13:49:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: gwarancja - rozbieznosc
    In-Reply-To: <ii6oc6$aha$1@news.onet.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1102011335530.2232@quad>
    References: <ihsmcr$7lj$1@usenet.news.interia.pl> <ihsmkp$e0u$1@news.onet.pl>
    <4d4275e3$0$2449$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <4d427bf3$0$2506$65785112@news.neostrada.pl> <ihtuev$t1b$2@news.onet.pl>
    <ii19c3$19u$1@news.onet.pl> <4d46a08b$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii6c4r$fpp$1@mx1.internetia.pl> <ii6oc6$aha$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 42
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1296565876 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2457 83.15.167.123:61177
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:667556
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 31 Jan 2011, Marek Dyjor wrote:

    > Kondi wrote:
    >> Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    >> news:4d46a08b$0$2444$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >>> Przy okazji, przy prawdą jest że warunki gwarancji mogą być
    >>> umieszczone tylko na stronie firmy w necie?, więc w zasadzie ja mam
    >>> tylko w tej chwili dane gwaranta, okres gwarancji i odnośnik do www.
    >>
    >> Nie - z punktu widzenia prawa to tak jakbyś jej nie miał wcale -
    >> zostaje tylko dobra wola danej firmy.
    >
    > a jak sobei wydrukuje to już jest lepiej.

    Nie jest.
    "W wypadku gdy kupujący *otrzymał od sprzedawcy* *dokument*[...]"
    (treść z KC, akcenty moje).
    Musi być spełnione zarówno "otrzymanie" jak i "dokument".
    Tu zarówno "otrzymanie" jest wątpliwe, jak i teza że strona www
    stanowi "dokument" :)

    > gwarancja jest świadczeniem dobrowolnym,

    O nie. Jeszcze tylko tego by brakowało, żeby gwarant mógł
    powiedzieć "ten papierek który podpisałem jest bez znaczenia" :)
    Dobrowolne jest *udzielenie gwarancji*, natomiast sama gwarancja
    (już udzielona) nijak dobrowolna nie jest, a zakres zobowiazań wynika
    właśnie z "dokumentu" o którym mowa.

    Tak jak napisał Kondi - w takim przypadku (brak "dokumentu" oraz
    brak "otrzymania") jest to "inne zobowiązanie się sprzedawcy",
    z którego powinien się wywiązać. Ale nie gwarancja.
    Nie ma wobec tego przy próbie egzekucji roszczenia obowiązku okazania
    "dokumentu", ale też nie ma praw defaultowo wynikających z gwarancji.
    Na mój gust bliżej temu czemuś do "przyrzeczenia publicznego", tylko
    "nagroda" jest losowa, dla tych którym się coś zepsuje ;)
    Dla konsumenta dodatkowo dochodzi zobowiązanie wyrażone w reklamie
    i innych "publicznych zapewnieniach", ale zalicza się je nie do
    gwarancji, lecz "konsumenckiej niezgodności" (art.4.3).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1