    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja na okna
    Date: Tue, 9 Nov 2004 09:44:28 +0800

    In article <cmoe9q$hmm$1@news.onet.pl>, kam wrote:
    > Właśnie trzeba by interpretować... Ale moim zdaniem jest to umowa o
    > dzieło dotycząca naprawy nieruchomości (wymiana jej częsci składowej
    > jaką są okna), a okna są tylko materiałem dostarczanym przez
    > przyjmującego zamówienie. Choć rzeczywiście można by to rozbić na
    > sprzedaż (ustawa) i dzieło (montaż), szczególnie jeśli mamy np.
    > oddzielne faktury. Ale to juz kwestia ustaleń dowodowych w konkretnej
    > sprawie (jakie były umowy).

    Poza przesłanką umieszczenia składowych na jednej fakturze, jakie sądzisz mogą być
    jeszcze wskazania za takim bądź innym zakwalifikowaniem tego wszystkiego? Objecie
    pojedyńczą fakturą wszystkich elementów umowy nie powinno być chyba tutaj
    bezwzględnym
    wyznacznikiem, bo np. taki zakup mebli w wielu przypadkach wskazywałby na
    odpowiedzialnosć z tyt. rękojmi (kupno mebli z usługą transportu i instalacji). MZ w
    grę
    moga wchodzic jeszcze co najmniej 2 czynniki: stosunek wartości "materiałów" do
    czynności wynikających z dzieła, oraz stopień wyjściowego przetworzenia "materiału"
    (np.
    deska - mały, radio - duży).

    --
    Marcin