    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja a reklamacja
    Date: Tue, 31 Oct 2006 08:53:08 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 30.10.2006 Karmazyn <r...@w...pl> napisał/a:
    > W lipcu kupiłem buty, które po dwóch tygodniach zaczęły się rozklejać.
    > Odniosłem je do sklepu, gdzie sporządzona kartę reklamacyjną z opisem
    > usterki i informacją o dwutygodniowym terminie rozpatrzenia reklamacji. Po
    > dwóch tygodniach dowiedziałem się, że buty zostaną naprawione i po kilku
    > dniach mogłem je już odebrać. We wrześniu sytuacja powtórzyła się i ponownie
    > w sklepie sporządzono kartę reklamacyjną i znowu decyzja o naprawie butów.
    > Tym razem jednak, minął już miesiąc od oddania butów do reklamacji w
    > sklepie, i ciągle ich nie naprawiono.

    Wystap do sklepu z pismem (za potwierdzeniem odbioru) w ktorym domagasz
    sie wymiany na nowe lub odstapienia od umowy (co chcesz) ze wzgledu na
    nadmierna niedogodnosc tego sposobu zalatwienia reklamacji. Opisz ile to
    trwa, jak czesto sie psuje etc i powolaj sie na art.8. u.1. Ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176). Jesli to nie
    pomoze, to popros o pomoc Federacje Konsumentow.

    > Podczas sprzedaży butów poinformowano mnie, że buty objętę są roczną
    > gwarancją, ale nie otrzymałem, żadnego dokumentu w formie karty
    > gwarancyjnej. W przepisach jest jasno określony termin ustosunkowania się do

    Mozesz MZ twierdzic ze reklamowales z tyt. niezgodnosci z umowa. Nie tylko
    nie ma domniemania reklamacji z tyt. gwarancji (o czym wspomniano) ale
    rowniez w art.13. u.1 ww. ustawy, stoi jak wol "Nie uwaza sie za gwarancje
    oswiadczenia, które nie ksztaltuje obowiazków gwaranta."

    --
    Marcin