eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja 2 lataRe: gwarancja 2 lata
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu
    .pl!ziutka.router!nobody
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja 2 lata
    Date: Fri, 17 Sep 2004 09:15:00 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 28
    Message-ID: <k...@z...router>
    References: <p...@m...com.pl> <ci73fv$gnt$1@news.onet.pl>
    <p...@m...com.pl> <ci8061$d0v$1@news.onet.pl>
    <ci8od7$3u9$2@news.onet.pl> <ci8p9e$lpr$1@news.onet.pl>
    <ci9i73$58$5@news.onet.pl> <cia9pl$c48$1@news.onet.pl>
    <q...@z...router> <cibepg$ska$1@news.onet.pl>
    <l...@z...router>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm6.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1095383491 24299 218.186.227.6 (17 Sep 2004 01:11:31
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Sep 2004 01:11:31 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:241301
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Thu, 16 Sep 2004, Marcin Debowski wrote:
    >>+ usterek jak wspomniane przeze mnie w innym wątku i na innej grupie tzw.
    >>+ zamakanie telefonów nagminnie stwierdzane przez jak najbardziej
    >>+ autoryzowane serwisy współpracujące z krajowymi operatorami sieci gsm.
    > Mam pytanie: a jaka jest podstawa prawna aby w przypadku "uciążliwego
    > klienta" wyszło że aparat JEST zamoknięty ?
    > Powiem wprost: jak klient ma "w razie zgrzytu" udowodnić że ów aparat,
    > owszem, być może zamókł - ale NIE U NIEGO bo nim został wysłany to
    > NIE BYŁ zamoknięty ?
    > :]

    Sądzę że w większości wypadków on nie zamókł (tam się pojawiały określenia
    bardziej dosadne w stylu "wpadł do wody"). Zgaduję że opinia serwisu była
    oparta na fakcie, że po stosunkowo krótkim czasie płyta główna praktycznie
    każdego aparatu nosi ślady korozji. Ale to nie oznacza od razu, że komuś
    to wpadło do wody, a raczej wynika to z tego, że konstrukcja aparatu jest
    dość ażurowa i podczas zwykłej, dłuższej rozmowy zwyczajnie się tam trochę
    zawsze napoci. Jeśli z tego powodu się aparat psuje, to jest on MZ
    niezgodny z umową. Taką opinię (że był zamoczony) może podwarzyć biegły.

    Natomiast co do praktycznej strony tego o czym pisałes to niestety masz z
    wątpliwościami rację - może wyniknąć spora trudność dowodowa (nieuczciwy
    serwisant zawsze może wrzucić aparat do wody). Można się przed tym
    zabezpieczyć ale byłoby to już na granicy paranoi.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1