eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancjaRe: gwarancja
  • From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <as7h9i$7b0$1@news.gazeta.pl>
    Subject: Re: gwarancja
    Date: Sat, 30 Nov 2002 23:02:47 +0100
    Lines: 41
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    NNTP-Posting-Host: 62.233.173.14
    Message-ID: <3de9356e$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1038693742 62.233.173.14 (30 Nov 2002 23:02:22 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: b...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:116695
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Damian Nogieć" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:as7h9i$7b0$1@news.gazeta.pl...
    > Interesuje mnie wykładnia do kodeksu cywilnego na temat gwarancji:
    > par.577-581(chyba)
    > Czy koszt dostarczenia sprzętu do serwisu ponosi gwarant?
    > Jeśli gwarant zastrzegł w gwarancji ze koszt przesyłki ponosi właściciel,
    to
    > czy jest to sprzeczne z obowiązującym polskim prawem?
    > Jeśli dokonano 3 istotnych napraw i sprzęt nie nadaje się do użytku, to
    > serwis jest zobowiązany wymienić na nowy(chodzi o monitor, marka ta już
    nie
    > istnieje), lub o podobnych parametrach, czy też można żądać zwrotu
    gotówki?
    > Jeżeli monitor został odesłany nie naprawiony, to czy mogę uznać, że
    doszło
    > do złamania umowy gwarancyjnej?
    > Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
    > Damian
    >
    >
    >
    > --
    > Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
    Nie znam się ale pojęcia są przecież jasne Gwarant to osoba do której możesz
    wnosić roszczenia w ramach gwarancji może to być np. polska firma i nie ma
    to nic wspólnego z marką. Dawniej np. GoldStar obecnie LG a gwarant kilka
    lat temu to firma XXX która importowała. Serwis to punkt usługowy z którym
    gwarant podpisał umowę o świadczenie usługi naprawy, jest jeszcze
    sprzedawca. To po chwili zastanowienia powinno być jasne kto może zwrócić
    pieniądze, kto naprawić kto wymienić sprzęt. Sklep umywa ręce chyba że nie
    minął rok to możesz odstąpić od gwarancji na rzecz rękojmi sprzedawcy i do
    niego się zwrócić. Serwis nie zwróci ci pieniędzy podobnie jak i gwarant bo
    im nie płaciłeś nie wymieni ci również sprzętu jak gwarant nie dostarczy mu
    nowego i nie ma na magazynie na wymiany. Pytanie - serwis odesłał ci monitor
    bo może gwarant zerwał z nim umowę o naprawy( o to chodziło że marka nie
    istnieje)? Roszczenia możesz z tytułu gwarancji wnosić do gwaranta a nie do
    serwisu bo co on jest winny jak już nie naprawia tego typu sprzętu. Ale od
    porad jest jeszcze federacja konsumentów jak ci fachowo ktoś nie podpowie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1