eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancjaRe: gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja
    Date: Sun, 27 Jan 2013 13:09:28 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 35
    Message-ID: <ke35do$1s6$5@news.task.gda.pl>
    References: <kdu4te$q09$1@news.task.gda.pl>
    <5102c1e9$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <kdug26$2mv$1@news.task.gda.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.130125.invalid>
    <kduja4$cba$1@news.task.gda.pl>
    <5104f7b3$1$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-46-112-124-221.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1359288569 1926 46.112.124.221 (27 Jan 2013 12:09:29 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Jan 2013 12:09:29 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
    Thunderbird/17.0.2
    In-Reply-To: <5104f7b3$1$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714266
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-01-27 06:05, news pisze:
    > Użytkownik "Majka" napisał:
    >> Sprawa inaczej by wyglądała gdyby to był odkurzacz, garnek,
    >> a nawet samochód, które to przedmioty można zawieżć,
    >> a tu trzeba demontować.
    >
    > Różnego typu wymogi płatnych obowiązkowych przeglądów (i to najlepiej
    > przez określoną certyfikowaną firmę) to tylko cwane sztuczki producentów
    > i sprzedawców aby unieważnić gwarancję.
    > Domyślam się że sprzedawca przed zakupem nie zapoznał cię z warunkami
    > gwarancji, prawda?
    > Nie wiem czy w obecnym stanie prawnym gdzie z KC anulowano zapisy o
    > prawie go gwarancji i jest ona obecnie jedynie dobrowolnym robieniem
    > łaski klientowi, czy jest sens korzystania z gwarancji, lepiej korzystać
    > z niezgodności towaru z umową, która działa dwa lata od zakupu. Skoro
    > piecyk nie działa to jest niezgodny z umową a zgodnie z "ustawą o
    > szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" sprzedawca ma obowiązek
    > wymienić, lub doprowadzić towar do zgodności z umową na własny koszt,
    > łącznie z pokryciem kosztów montażu i demontażu jeśli takich czynności
    > to wymaga a piecyk gazowy wymaga.
    >
    > Więc na dobrą sprawę możesz nawet olać obowiązek corocznego płatnego
    > przeglądu, stracisz jedynie gwarancję, natomiast nadal niżesz korzystać
    > z niezgodności z umową. Z grzeczności możesz sobie zafundować pierwszy
    > montaż i przegląd (na rachunek, żeby był dowód) ale wtedy nie ceregiel
    > się z demontażem i montowaniem pieca z powrotem, niech sprzedawca wykona
    > to na własny koszt przez opłaconą przez siebie ekipę:)

    Uprawnienia z tytułu niezgodności z umową z pewnością nie dają podstaw
    konsumentowi do żądania od sprzedawcy pokrycia kosztów jakichś-tam
    przeglądów.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1