  • Data: 2003-06-12 13:35:23
    Temat: Re: grozenie bronia
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:bc9scd$8fr$1@inews.gazeta.pl...

    > Przedmiot posiadał legalnie (bo nie jest wymagane zezwolenie),
    > nikomu nie zagrażało niebezpieczeństwo przypadkowego
    > wystrzału (bo to nie strzela) no i groźby karalnej z tego nie
    > zrobi nikt, bo w wypadku groźby pobicia czy inne napaści,
    > to poświęcone dobro napastnika jest o wiele mniejszej
    > wartości (moim zdaniem).

    Reasumując - mając broń w samoobronie warto grozić repliką (jeśli takie
    grożenie jest w danej sytuacji niezbędne i wskazane), mając w ukryciu
    prawdziwego 'gnata'?

    Albo przynajmniej ją mieć, żeby potem móc się tłumaczyć "to była tylko
    replika'?

    [ciach]

    > Zagwozdką to będzie niewielką. Zawsze będzie odpowiadał za rozbój
    > z użyciem niebezpiecznego narzędzia. Jeśli nie uda się udowodnić, że
    > broń była prawdziwa, to nie będzie odpowiadał za jej posiadanie bez
    > zezwolenia. Jeśli miał zezwolenie, to tak czy inaczej zezwolenie to straci
    > w wypadku skazania za rozbój z użyciem narzędzia.

    Hmmm... Całkiem rozsądnie....

    Czyli nie jest aż tak źle z polskim prawem, jak czasami mi się wydaje :)