  • Data: 2005-07-12 08:16:59
    Temat: Re: groźba karalna / pomówienie
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    gazebo napisał(a):

    > na dwoje babka wrozyla, ja tam sie szalencow boje, nawet jak nie uderzy
    > to po co komus awantura w sklepie na przyklad, stad prosba o konkretne
    > paragrafy zeby z policja rozmawiac rzeczowo

    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa
    na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba
    wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Zastanów się czy to pod to się łapie, zważywszy na słowa :

    > ponieważ jestem silniejszy fizycznie i ukręcę ci
    > łeb jak tylko będę chciał,

    Acz była ciekawa sprawa z tego art ... jak wesołek z Rzeszowa
    skierował pismo do sędziny prowadzącej jego sprawę , napisał w
    nim, że o ile będzie mu się chciało to jej skopie d*** ... Sąd
    uznał, że nie była to groźba karalna .. .W uzasadnieniu powołano
    się na to, że oskarżony użył bodaj trybu przypuszczającego czy
    siakoś tak ... nie chce mi się googlać ... w NIE o tym pisano ;)

    Jakby co to przeszukaj archiwum NIE pod kątem słów RZESZÓW
    GROŹBA PRZEWLEKLE 10 LAT etc ... Powinno coś wyrzucić.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200