    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gielda - przerabianie kart, konsol itp?
    Date: Sun, 13 Apr 2008 11:09:12 +0200

    > Mylisz się. Konsola PSP firmy SONY posiada możliwość uruchamiania gier z
    > konsoli PSX firmy SONY. Posiada ją FABRYCZNIE. Wsteczna kompatybilność:
    > tak jak na PS2 można grać w gry z PS1 (czyli PSX) i tak na PS3 dawało
    > się grać w gry z PS2. Wszystkie te konsole są firmy SONY. Stąd walnąłeś
    > z przykładem samochodowym jak kulą w płot.
    >
    > Natomiast dowcip polega na czym innym - uruchamianie gier z PSX na PSP
    > kupionych w sieci jest legalne a uruchamianie gier kupionych w sklepie
    > stacjonarnym wg SONY jest już nielegalne. Obie gry są oryginalne
    > oczywiście.

    Możliwe. Ale skoro o tym wiedziałeś, to nie musiałeś tej konsoli
    kupować. A jeśli nie wiedziałeś, to możesz się na to teraz powołać i ją
    oddać za zwrotem kasy.

    > Jesteś też konsumentem. A w interesie konsumentów jest by nie byli
    > robieni w durnia. Bo jest różnica pomiędzy uczciwym zarabianiem
    > pieniędzy przez firmę a szukaniem frajerów.

    Ale to jest jak najbardziej uczciwe. Producent ma prawo nałożyć na
    produkowany przez siebie sprzęt lub oprogramowanie takie ograniczenia,
    jak mu się tylko podoba.

    Konsument natomiast ma pełne prawo zrezygnować z zakupu, tym samym
    doprowadzając producenta (w skali makro) do bankructwa.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com