  • Data: 2009-08-19 14:05:50
    Temat: Re: gaśnica w samochodzie dzisiaj
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Michał pisze:
    > Tego zapisu również nie rozumiem. Co on oznacza?
    To ze ma być dostępna w razie konieczności użycia. Sprawa ocenna, a
    jakby ci się palił bagażnik? A jakby spadł meteoryt? A jakby..

    > Dla mnie dostępnym i właściwym dla gaśnicy miejscem jest koszyk w
    > bagażniku. Wcześniej woziłem pod fotelem kierowcy, do momentu, jak przy
    > gwałtownym hamowaniu poleciała w przód między pedały i niemal
    > zablokowała możliwość operowania nimi.
    Kupując gasnicę dostajesz taki kawał wygiętego drutu, co robi za jej
    uchwyt, po to byś go sobie przypiął/przykręcił/zamontował, by gaśnica
    luzem nie latała. Dla własnego bezpieczeństwa radzę to robić (tak samo
    zresztą, jak posiadać sprawną gaśnicę i wiedzę jak jej używać)

    > holować można? a pchać?
    Warunki potrzebne do holowania (na sznurku, na sztywnym holu, na
    "dwukółce" itp) też są gdzieś określone.

    > Ciekawi mnie to z praktycznego punktu widzenia, np jadę w trasę,
    > przepaliły mi się dwie żarówki od świateł, wymieniłem jedną (zawsze wożę
    > zapasowe, 1 komplet), zatrzymuje mnie drogówka na 10 km przed stacją
    > paliw gdzie mogę ową żarówkę kupić, ale do której dojechać już mi nie
    > wolno, ponieważ mam "niesprawny" pojazd. Cóż robić?
    10km piechotą po żarówkę to też nie jest dramat życiowy ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173