  • Data: 2005-07-30 13:43:25
    Temat: Re: gałąź uszkodziła mi auto - odszkodowanie
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Filip Ozimek napisał(a):

    > A nie trzeba ustalić z którego drzewa urwała się gałąź? Bo
    > niekoniecznie musiało być to drzewo przy drodze.

    Czyli należy przesłuchać gałąź ;-)

    W sytuacji, gdy nastąpił opisany przypadek bez udziału sił przyrody,
    ewidentnie odpowiada właściciel/zarządca terenu, na którym stoi drzewo.
    Mogło być niekonserwowane, spróchniałe, cokolwiek. Zdrowe drzewo samo z
    siebie sie nie przewraca i nie zrzuca gałęzi.

    Jednak w tym przypadku, a mowa tu o wczorajszych anomaliach pogodowych,
    nie sądzę, żeby jakikolwiek sąd uznał winę własciciela, skoro wichura
    wyrywała całkiem zdrowe drzewa. Tak więc nalezy uznać działanie siły
    wyższej, nieprzewidywalnej i, niestety, brak jest osoby odpowiedzialnej
    za tego typu przypadki.

    M.