    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: frankowicze
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <5c1f7cb6$0$495$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5c1f8f86$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5c1fb30e$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 23 Dec 2018 16:59:58 GMT

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > I myslisz, ze bys mnie przekonal, abym wybral drozszy kredyt, albo
    > mniejszy, albo w ogole wyszedl bez kredytu i nadal wynajmow
    > mieszkanie, za czynsz wiekszy niz rata ?

    Nie wiem czy ciebie.
    Wiekszosc tak.
    Zdanie ze szkolenia sprzedazowego:
    - co robisz jak przychodzisz do lekarza który jest wyjątkowo negatywnie
    nastawiony do twojego produktu, ciebie, twojej firmy etc. Jak go
    przekonasz...
    - szkolony zaczyna sie produkowac..
    - nic nie robisz, idziesz dalej. W Polsce jest kilkadziesiat tysiecy
    lekarzy...

    Nie trzeba przekonac kazdego... Chodzi o wiekszosc, o prawdopodobienstwo
    etc.

    > No, i to by mi sie niezbyt podobalo. Wolalbym euro.
    > Ale mogli powiedziec, ze na CHF odsetki mniejsze :-)
    > A i tak bym spytal a ile w euro.

    Popełniasz chyba ten sam bład co czesc osób tutaj. Czyli starasz sie
    spojrzec na problem z własnego punktu widzenia.
    A tu chodzi o punkt widzenia Kowalskiego i Nowaka.
    Jak chwilke pogadasz z Nowakiem to juz bedziesz wiedział jakie ma
    podejscie do UE i co mu powiedziec jak spyta o EURO. Nie miej złudzen.

    > Oczywiscie uwazalem euro i usd za stabilniejsza walute od zlotowki.
    > A chf nie sledzilem, bo i po co, ale wiadomo - tez dosc stabilna.

    Wiekszosc ludzi nie ma zielonego pojecia o czym własnie napisałes.

    > Zalezy co masz na mysli.
    > IMO - ten kryzys rozwinal sie w strone trudna do przewidzenia.
    > Aczkolwiek - KNF zdawal sie o tym wiedziec. Choc mysle, ze i tak nie
    > zdawal sobie w pelni sprawy

    Ja mowie o podstawowych sprawach a nie o przewidywaniu przyszłosci.

    > Ale myslisz, ze czego nie zrozumieli ?
    > Ze kredyt we franku, ze rata bedzie zalezec od kursu ?

    Np ze jak kurs zmieni sie drastycznie to nie beda mogli sprzedac
    mieszkania.
    Np ze kurs moze sie zmienic tak drastycznie i ze to nic az tak
    nadzwyczajnego.
    Np. ze to wcale nie o walute szwajcarii chodzi a o nasza...
    I wielu innych spraw.

    > Mozna nie spytac czy da sie splacic frankami, ale to bez wiekszego
    > znaczenia.
    >
    > Mozna nie zauwazyc, ze kurs ustalany wedle bankowego widzimisie.
    > Mozna nie zauwazyc, ze odsetki podobnie - ale to tylko mbank byl taki
    > cwany.
    >
    > Mozna tez nie zauwazyc, ze libor moze byc ujemny - ale to tylko
    > dowodzi, ze banki wcale takie cwane nie byly :-)

    > Prawde mowiac na czytanie ksiazek mam coraz mniej czasu.
    > Zostaja audioboki ... a i elektroniczne ksiazki lepsze niz papierowe.

    Ale czytasz.
    Juz sam udział w grupach dyskusyjnych pokazuje ze jestes w jakies
    mniejszosci.
    Wiekszosc w najlepszym razie przeczyta posty na fb...
    Zobacz jak sie zmieniły artykuły w prasie...
    Kiedys duzy artykuł w prasie drukowanej, dzis nawet pol stronicowe
    artykuły na onecie sa ludziom za długie wiec coraz wiecej materiałów jest
    w postaci wideo a zawieraja w sobie 2 linijki informacji...

    > W Pekao frankowych nie dawali.
    > Wiec personel mogl przedstawic oferte i ze smutkiem w oczach patrzec
    > jak klient ucieka lub namawiac, ze lepsze mieszkanie jest lepsze.
    > Myslisz, ze uczciwie namawial ? :-)

    Bo byli inni ktorzy tworzyli kreatywna ksiegowosc.
    O tym własnie cały czas mowie. Jakby nie było to mozna by konkurowac
    uczciwie.

    > Masz na mysli klienta ?
    > Poszedl do innego banku.

    A tam taka sama informacja. I co dalej?

    > A to nie wiem, moze i tak jest.

    > U nas Bierut rozwinal.
    > A co potem powiesz, jak ci czynsz podniosa, bo "to mieszkanie jak
    > przydzielalismy bylo warte 200k, teraz jest warte 400k, czynsz u nas
    > to jest 1/60 wartosci"?

    Jakos Europa sobie radzi.
    Jak podniosa to sie przeniose.
    Jak podniosa w całym kraju to ludzie wyjda na ulice albo sie do
    Portugalii przeniose.
    Ale mam wybór.
    Ludzie ktorzy 10 lat temu wzieli kredyty na małe mieszkanie a dzis maja
    do splaty poltora mieszkania, raczej takiego wyboru nie maja.

    > Nie oni. To zdecydowanie ruch ze strony bankow.

    uff :)

    > Ale czy zly ?
    > Dla niektorych zly, dla innych chyba dobry.

    Trudno mi to ocenic per cały rynek z kilku powodów.
    Po pierwsze akurat moi znajomi trafili zle.
    Po drugie własciwie srednio mnie to interesuje czy bank kilku klientom
    zrobił dobrze a kilku innym zle. Bo nie jestem miłosnikiem statystyki
    która mowi ze jak jedna babka puszcza sie 10 razy w miesiacu a 4 kolejne
    sa wierne to srednio wszystkie 5 to niewierne dziwki :)

    > polemizowalem z tym wtedy, polemizuje i dzis.
    > W ostatecznosci mozna sie zatrudnic za granica i zmienic walute
    > zarobku :-)

    I to jest w sumie piekne. Teraz wszyscy wio do Szwajcarii.
    A mieszkania ze soba na plecy :))))

    > raczej wez pod uwage, ze:
    > -zlotowka to moze zmienic wartosc i 1000%. Jeszcze pamietam, gdy sie
    > zarabialo miliony, a dolar kosztowal ... hm, nie pamietam - 10 tys zl,
    > czy ponad 20 tys ?

    No własnie. wiec po co było to nawijanie makaronu na uszy ze wybralismy
    franki bo to stabilny kraj i waluta skoro to nie to chodzi!

    > -mimo tych milionow, zarobki w walucie byly w miare stale. Bo dolar i
    > DM to stabilna waluta :-)
    >
    > -chcesz liczyc na spadek wartosci PLN ? to bylby dopiero instrument
    > spekulacyjny.

    Mysle ze kupujacy mieszkanie w wiekszosci chca spokojnie zyc a nie liczyc
    na jakies wzrosty czy spadki...

    > -a jak nie spadnie ? bo od 2004 sie na to nie zanosilo.
    > -gdyby jednak spadlo - powinny odsetki na PLN pojsc w gore. Niektorzy
    > jeszcze pamietali jak ich pulapka kredytowa dopadla.
    > -gdyby spadlo - to akurat ceny walutowe nieruchomosci powinny sie
    > utrzymac, a w PLN - zdrozec.
    >
    > A tu wszystko na opak.
    > Ale wlasnie przy dlugoterminowym kredycie jest wieksza szansa, ze to
    > sie wyrowna przez 30 lat.

    Wychodzi na to ze własciwie to sie człowiek nie powinien zapozyczac.
    Wynajac mieszkanie i miec swiety spokój :)
    Tylko te ceny wynajmu u nas...

    > Albo przyklad mojego kolegi - pracowal w administracji galerii
    > handlowej i w 2008/9 dostali propozycje - obnizka pensji.
    > Oczywiscie mozna sie nie zgodzic i zostac zwolnionym.

    Ok. I?

    > Zeby bylo ciekawiej galeria z najemcami miala umowy na czynsz w euro.

    Nic nowego. ale co tym chciałes pokazac?

    > Mnie jakos nie nabrali. Moze dlatego, ze ich odwiedzilem wczesnie, gdy
    > jeszcze tak nie klamali.
    > Ale przeciez mozna uczciwie - AutoTak zaczal od opisu systemu w
    > prasie.
    >
    > A w banku:
    > -czy kredyt chf byl taki niebezpieczny ... wtedy chyba nikt o tym nie
    > wiedzial.

    Ok, ja to nawet jestem w stanie zrozumiec.
    Ale nie jestem w stanie zrozumiec braku reakcji w pewnym momencie.

    > -na tanszy to namowic latwo, sprobuj namowic klienta na kredyt w PLN

    Lubie wyzwania :)))
    Zawsze jakos tak operowałem ze starałem sie za to samo co robią inni,
    zarabiac troche wiecej :)

    > Ale ze frank straci polowe wartosci to nie jest tak samo
    > prawdopodobne, ze zlotowka straci polowe wartosci :-)

    :)
    Nie przekrecaj.
    Chodzi o to ze to czy frank stanieje czy zdrozeje jest tak samo
    prawdopodobne (z dokładnoscia do analityków ktorzy własciwie "znaja" kurs
    na pol roku do przodu a czym chetniej sie dziela tymi informacjami tym
    rzadziej sie one spełniaja.

    > Niektorzy na pewno - sa odpowiednio szkoleni, czy wrecz od poczatku
    > sie zatrudnia zawodowych naciagaczy.
    >
    > Ale banki namawiajac na CHF ... szczegolnie, ze to pare lat trwalo,
    > zanim franek tak skoczyl.
    > A dla tych pierwszych namowionych to najpierw byl tylko powrot do
    > warunkow poczatkowych.

    Czyli typowa piramida finansowa? Pierwsi zarabiaja? :)))

    P.S. To ja czy twój czytnik tak kaszani cytaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.