eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawofotoradar, nieczytelne zdjecie, moje auto kierowcy nie znam - co dalej › Re: fotoradar, nieczytelne zdjecie, moje auto kierowcy nie znam - co dalej
  • Data: 2007-12-20 15:46:27
    Temat: Re: fotoradar, nieczytelne zdjecie, moje auto kierowcy nie znam - co dalej
    Od: janist <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek pisze:

    > No ale ludzie są niedowiarki.

    Nie niedowiarki tylko zadni wiedzy. :))

> [...]
    > uprawnionego
    > organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym
    > czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy przez
    > nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >

    > Nie ma ograniczeń co rodzaju "właścicieli: ani uwaga! czasu wstecz.
    >

    > no i w związku z art 78.4 PoRD kodeks wykroczeń mówi że:
    >
    > Art. 97.
    > Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku
    > ruchu
    > na drogach publicznych,
    > podlega karze grzywny do 3 000 złotych albo karze nagany.

    OK, przeczytalem i rozumiem tresc ale:

    Co do ART 65 par 2 to smiem twierdzic, ze sie pomyliles. Brzmi on:

    Art. 65. § 1. Kto umyślnie wprowadza w błąd organ państwowy lub
    instytucję upoważnioną z mocy ustawy do legitymowania:
    1) co do tożsamości własnej lub innej osoby,
    2) co do swego obywatelstwa, zawodu, miejsca zatrudnienia lub
    zamieszkania,
    podlega karze grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela
    właściwemu organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy
    ustawy do legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności
    wymienionych w § 1.

    Czyli par 2 dotyczy okolicznosci wymienionych w par 1 i informacja kto
    prowadzil w okreslonym czasie nijak ma sie do tego.

    Co do ART 97:
    Kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku
    ruchu
    na drogach publicznych,
    podlega karze grzywny do 3 000 złotych albo karze nagany.

    Przeciwko konkretnie jakiemu przepisowi o bezpieczenstwie lub o porzadku
    ruchu jest niewskazanie kumu zostal powierzony pojazd?

    IMO skoro Art 97 jest w Dziale "Pojazdy", rozdziale "warunki
    dopuszczenia pojazdow do ruchu" to nie jest to "wykraczenie przeciwko
    innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu
    na drogach publicznych"

    Tyle co do przytocznoych przepisow. Moze sa jakies inne?

    Co do logiki. Ja wiem, ze prawo nie zawsze jest logiczne, ale w takiej
    sprawie nie sadze, zeby rozmijalo sie z nia.

    Jakos nie wyobrazam sobie, zeby mozna bylo ukarac kogos za nieujawnienie
    wiedzy lub informacji, ktorej sie nie posiada.
    Bardzo latwo wyobrazic sobie sytuacje, ze wlasciciele nie wie kto w
    danym momencie prowadzil jego samochod np. pozyczam 2 kolegom samochod i
    maja jechac prowadzac na zmiane i gina w wypadku. I co? W takiej
    sytuacji moge zostac ukarany za to, ze nie wiem kto kiedy prowadzil?
    Jezeli tak jest rzeczywiscie to kolejny powod do wstydu za kraj w ktorym
    przyszlo mi zyc.

    > mandat za
    > niewiedzenie.

    To kpina? Za niewiedzenie to mozna dostac palke w szkole. :)
    A moze na to tez jest art?

    pozdrawiam,
    janist