    From: "CR" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie w bibliotece
    Date: Tue, 12 Oct 2004 15:08:09 +0200

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ckggnd$p39$1@news.lublin.pl...

    > Użytkownik "Witek Mozga" <m...@t...pl.nojunk> napisał w wiadomości

    > moim zdaniem - nie
    > skoro kserowanie samo w sobie jest dopuszczalne to i fotografowanie tez

    inna kwestia jest fakt zarabiania...
    juz tlumacze:
    na ksero biblioteka moze zarobic[niewiele ale zawsze] natomiast
    na fotografowaniu nie zarobi nic.

    mialem sytuacje gdzie poszdlem do biblioteki troszke pogrzebac w systemie
    komputerowym,
    a dokladniej potrezbna mi byla informacja , ktora najszybciej znalazlem w
    bibliotece.
    poprosilem o wydruk[chyba po .30zl] a nastepnie zapytalem czy moge zgrac to
    na dyskietke.
    Odpowiedz zaskakujaca jak dla mnie, ze nie bo
    musialbym kupic dyskietke od nich[biblioteka] , a obecnie nie moge, gdyz nie
    maja jeszcze cennikow
    ustalonych na ten rok akadem [jakos wrzesien]. a na moja przyniesiana nie
    moge !!!.
    [dogadalem sie coprawda, ze przesla mi pliki mailem].

    I jeszcze mam pytanie bardziej do tematu:
    jak jest z tymi prawami autorskimi?
    tzn jesli jest [np]czasopismo naukowe lub ksiazka.
    przeciez bez zgody ich wlascicieli[praw autorkich] nie mozna robic
    odbitek[w zadnej formie]?
    czy mozna legalnie zrobc sobie ksero 2stron ksiazki?
    a co z 20 stronami?

    pozdrawiam,
    Grzesiek >