  • Data: 2024-07-22 14:48:22
    Temat: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przybliżysz, co Ci da ta wiedza, jak stojąc przed policjantem masz podać
    > IMEI?

    Mi? Nic.
    Ale gdybym miał się zająć takim procederem, to bym się przygotował tak,
    żeby kulsonom zawsze się zgadzała ta suma kontrolna.

    W taki sposób jak ty proponujesz (sprawdzanie IMEI), to nawet nie
    złapiesz obszczymurka, który właśnie przed chwilą komuś zajebał telefon.
    Pokaże ci IMEI wydrukowany na obudowie i sobie sprawdzaj. Na pewno
    właściciel się zorientował i już zdążył go zgłosić do bazy zastrzeżonych...
    Ale skoro typujesz do sprawdzenia IMEI faceta w garniturze, i przez
    przypadek faktycznie ma kradziony telefon, to z dużym
    prawdopodobieństwem jest bardziej inteligentny od ciebie i ma już
    wpisany taki, który się w tych twoich bazach nie znajduje. I suma
    kontrolna też się będzie zgadzać.
    Z litości nie wspomnę, że jeżeli ma choć odrobinę oleju w głowie, to
    poda ci taki telefon i do tego odblokowany (co uspokoi twoje
    podejrzenia...), który kupił normalnie w sklepie za grosze i trzyma w
    drugiej kieszeni właśnie na takie okazje.
    Jakie jest prawdopodobieństwo, że facet w garniturze kupuje nieświadomie
    od jakiegoś obszczymura, czy na bazarze, jakiś nie wiadomo skąd telefon?
    Żeby zaoszczędzić kilka stówek?

    Zakładam optymistycznie, że każdego gościa który biegnie w garniturze,
    bo spieszy się na autobus, co wzbudziło twoje podejrzenia, stawiasz pod
    ścianą w rozkroku i przeszukujesz w celu sprawdzenia ile aparatów
    telefonicznych przy sobie nosi. Bo wiesz... są tacy, którzy noszą
    przynajmniej dwa: jeden służbowy, a drugi prywatny.

    (Pojęcia nie mam, po co ktoś miałby w dzisiejszych czasach kraść
    telefon. Obszczymurek liczy na cud, że akurat ten będzie niezablokowany
    przez właściciela? Na części?
    Jeśli na części, to po chuj sprawdzać IMEI w działającym telefonie?
    Zdjęcie blokady - o ile to możliwe - wymaga czasu, a czas to pieniądz,
    wymaga specjalistycznej wiedzy, co też kosztuje. Nie taniej jest kupić
    nowy, nieużywany, niezablokowany i z legalnym numerem IMEI byle jaki
    telefon w markecie za kilka stówek?
    Tyle zachodu... serio przestępcom chce się w to bawić?)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr