    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    Date: Sat, 9 Aug 2008 13:54:55 +0200

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.08.08.06.56.06@rudak.org...

    > No zgadzam się z Tobą w zupełności. Natomiast faktem też jest, że mamy
    > strasznie sprzeczne informacje nt. stanu faktycznego -- czyli do czego
    > oni tam tak naprawdę kropili.

    Ja oceniam wersję oficjalną. Jeśli rozkaz brzmiał, ze mają rozwalić wioskę
    pełną cywili - w co wątpię - to oczywiście powinni odmówić.

    Inna wersja mówi, że mieli strzelać do jakiegoś pagórka obok wsi i się
    pomylili. No to skoro żołnierze Afganistanu są tam mądrzy, ze zajmują
    pozycje obok nieewakułowanych zamieszkałych przez cywili zabudowań, to już
    trudno mieć pretensje do żołnierzy polskich. Tym właśnie różni się
    działanie Policji od Wojska. Policjant musi brać pod uwagę obecności osób
    postronnych. Żołnierz podczas wojny nie.