  • Data: 2006-05-26 20:54:37
    Temat: Re: forum internetowe i nazwiska....
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba przedstawiająca się jako *Renata Gołębiowska* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

    > "Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem, może
    > żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne.
    >
    > W jaki sposób czyjeś dobro zostaje naruszane przez podanie jego
    > nazwiska? I czy to podanie jest bezprawne, i z jakich przepisów to
    > wynika?

    Hmmm czytuję Ciebie na tej grupie często i troszkę mnie szokujesz. Ale
    ok... 1) Sposób naruszenia zależy od kontekstu, czyli od tego co się w
    danym stanie faktycznym zdarzyło, jakie były intencje uczestników
    wydarzeń etc. Nad takimi sprawami głowią się tęgie łby i nie zawsze
    dochodzą do właściwych wniosków. 2) Bezprawne jest wtedy kiedy nie ma
    przepisu, który na to zezwala, słowem szukamy swego rodzaju "kontratypu"
    - jeśli go nie ma to jest naruszenie dobra jakim tu akurat może być
    prywatność, godność etc.

    > "Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej
    > naprawienia. "
    >
    > Jaka szkoda?

    No właśnie taka szkoda jaka została wyrządzona. Na dziś trudno mi
    powiedzieć jaka.
    Równie dobrze może być zadośćuczynienie za krzywdę.

    Hmm zerknij do kodeksu to zobaczysz ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||