  • Data: 2006-05-29 17:12:25
    Temat: Re: forum internetowe i nazwiska....
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-05-28, T <t...@p...onet.pl> wrote:

    > A to w taki sposob, ze podanie czyjegos nazwiska w okreslonym kontekscie moze

    W kontekście pewnie tak, ale pytanie było o to, czy nie mogę napisać
    na newsach, że scream to Jan Kowalski. Jeśli w jakimś kontekście nie,
    to znaczy, że w innym kontekście tak? Zgadza się?

    > powodowac przykladowo osmieszenie takiej osoby, utrate autorytetu, narazenie na

    A nawiązując do tego określonego kontekstu, czy naruszeniem dobra
    byłoby, gdyby piszący sam się swoim pisaniem (ale pod
    nickiem) ośmieszał, a ktoś podałby prawdziwe nazwisko piszącego?

    > przynajmniej potencjalne ataki z powodu tegoż kontekstu - przyklady mozna
    > mnozyc, oceniac i badac trzeba ad casum

    > Nie musi byc szkoda - moze byc przeciez krzywda.

    Artykuł, na który powoływał się Olgierd mów i szkodzie, nie o
    krzywdzie, stąd też moje pytanie o to, na czym polega ta szkoda.

    Renata