  • Data: 2003-12-09 09:05:40
    Temat: Re: flaga? bandera w urzedzie panstwowym
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > na zdjeciu w pokoju komendanta wojewodzkiego policji w Lublinie widoczna jest
    > flaga- a w zasadzie bandera.

    Umieszczona jest flaga państwowa z godłem. Określenia "bandera" używa się na
    wyróżnienie falgi państwowej z godłem podnoszonej na polskich statkach
    morskich. Poza tym flaga taka podnoszona jest w określonych okolicznościach
    przez podmioty wymienione art. 8 ustawy o godłach. (np. przedstawicielstwa
    dyplomatyczne).

    > moze mi ktos wytlumaczyc - na jakiej podstawie
    > prawnej flaga /a w zasadzie to bandera - czyzby policja podlegala pod
    > marynarke
    > wojenna?/

    nie tylko marynarka wojenna podnosi banderę - skąd Ty masz te rewelacje ?

    > jest eksponowana w w pokoju komendanta. z tego co wiem, to znajduje
    > sie ona codziennie w gabinecie komendanta wojewodzkiego.

    recydywa czy rodzina ?

    > myle sie? czy np. burmistrz miasta, wójt, czy
    > komendant powiatowy strazy pozarenej rowniez moga eksponowac w taki sposob
    > flage panstwowa.?

    Komendant Policji umieszcza godło, a nie flagę, a że pewnie nie było samego
    godła to sobie powiesili godło "na fladze". No i wygląda przecież "pięknie". Ot
    i cała sensacja.

    Jeszcze jakieś rewelacje?

    Paweł