eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawofirma międzynarodowa i cłoRe: firma międzynarodowa i cło
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 25 Feb 2012 23:17:08 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: firma międzynarodowa i cło
    In-Reply-To: <4f48f1fa$0$1208$c3e8da3$2e0018d8@news.astraweb.com>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1202260005200.2124@quad>
    References: <4f48f1fa$0$1208$c3e8da3$2e0018d8@news.astraweb.com>
    X-Warning: UNAuthenticated Sender
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 49
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1330211850 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26699 83.15.167.123:61277
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:699049
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 25 Feb 2012, Krystek wrote:

    > Jest sobie firma z Kanady. Ma placówkę w Polce. Psuje się coś w jakimś
    > urządzeniu w Polsce. Firma-matka kupuje w Kanadzie część zamienną i wysyła do
    > Polski w celu montażu.

    Ważne są dwie rzeczy:
    - kto płaci i odpowiada za to zepsute urządzenie
    - co się dzieje z rzeczą zepsutą
    No, można by jeszcze doliczyć dotrzymanie terminów, powypełnianie
    kwitków i inne takie, ale to już "dodatki" do zasady.

    Dla przypadków "odsyłania zepsutego" przewidziano mechanizm,
    który pozwala uniknąć naliczania cła "za nic".
    Wspominam, bo sugeruje to fakt dokonywania zakupu w Kanadzie,
    co rodzi podejrzenie że rzecz pochodzi stamtąd (jest więc
    prawdopodobne, że tam można reklamować i w ramach reklamacji
    uzyskać wymianę).

    Jeśli to jest "taki sobie zakup" (np. rzecz już po gwarancji
    i rękojmi), opłacony jak zwyczajnie zakupiona część, to
    reszty możesz nie czytać - nie licz że fiskus odpuści cło
    i VAT od "wzbogacenia o towar" :)

    > Czy taka część podlega ocleniu na polskiej granicy?

    Primo: NTG. Ja bym cło zaliczył do podatków ;), a wygląda mi na to, że
    procedura celna i podatkowa dla VAT są z grubsza 'równoległe'.

    Jako że sam z taką procedurą nie walczyłem, to szczegółów Ci nie podam,
    ale podrzucę wędkę: toto nazywa się "procedura uszlachetniania biernego".
    http://www.goldenline.pl/forum/2412091/procedura-rek
    lamacji-importera-czyli-uszlachetnianie-bierne
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/1
    527/Reklamacja_towaru_pochodzacego_z_importu.html
    +++
    w odniesieniu do produktów zamiennych, wydanych nieodpłatnie ze względu
    na zobowišzania gwarancyjne, stosuje się odpowiednio art. 158 § 3 kodeksu
    celnego, zgodnie z którym, jeżeli proces uszlachetniania ma na celu
    naprawę towarów wywiezionych czasowo, to w wypadku ich dopuszczenia
    do obrotu podlegajš całkowitemu zwolnieniu od cła, jeœli naprawa jest
    wykonaniem umowy gwarancyjnej i została dokonana nieodpłatnie.
    ---

    IMVHO - uwaga o wymogu nieodpłatności na mój gust dotyczy *całkowitego*
    zwolnienia od cła, w razie częściowej odpłatności z rzutu okiem do
    ustawy o VAT (i założeniu, że w przepisach celnych będzie podobnie)
    wychodzi mi, że cło i podatek będą proporcjonalne do owej odpłatnej
    części.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1