    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fałszywe posadzenie
    Date: Thu, 6 Sep 2007 15:39:07 +0200

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fbovb6$g9l$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > witam
    > mojemu sasiadowi ktos kilka dni temu wrzucił kosz na smieci do
    > samochodu przez przednia szybe he,he ktos ma fantazje
    > z racji tej ze lubie sie z nim jak pies z kotem i mam rózne zatargi
    > pewnie wskazał na mnie bo dzis dostałem wezwanie na komisariat /jest
    > napisane w sprawie własnej /nawiasem mówiąc co to znaczy jak ja tam
    > nie mam swoich żadnych spraw/
    > na szczescie w czasie tego całego zdarzenia byłem ze znajomymi na
    > wycieczce co mogą potwierdzic
    > iteraz mam pytanie jezeli policja bedzie pytac co wówczas robiłem odpowiem
> [...]

    witam!

    w czasie składania zeznań podajesz wszystko, głównie to, że byłeś w tym a w
    tym okresie na wyjeździe ze znajomymi; podajesz imienia i nazwiska tych
    znajomych i dalej policja ich wzywa i sobie sprawdzają wersję twoją; myślę,
    że policjant cię przesłuchujący wyjaśni ci po co zostałeś wezwany, może
    niekoniecznie w sprawie sąsiada i jego śmietnika; ale zapewne spyta się
    ciebie co porabiałeś w tym a w tym okresie i może się na tym skończyć; może
    jednak się zapytać czy znasz tego a tego (chodzi o sąsiada), i czy
    zniszczyłeś mu samochód w tym a w tym okresie, przy użyciu tego a tego;
    a osoba, która fałszywie oskarża przed organem powołanym do ścigania (...)
    przestępstw (...), inną osobę o popełnienie przestępstwa (...), podlega
    karze grzywny, ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 -
    art.234kk; jeżeli więc sąsiad powiedział, że to ty zniszczyłeś mu
    śmietnikiem przednią szybę w samochodzie, i złożył takie zeznanie na
    policji, odpowie z ww. artykułu i to bez twego wniosku, bo tę informację
    organy ścigania nabyły w toku czynności procesowych (urzędowych) i muszą
    wszcząć postępowania w sprawie fałszywych oskarżeń wobec ciebie ze strony
    sąsiada; wszystko pod warunkiem, że bezpośrednio na ciebie wskazał; zapewne
    policja wypyta cię o relacje z sąsiadem i kontakty; ale wszystko zależy od
    tego, co ten sąsiad nagadał na ciebie na policji, jeżeli oczywiście w tej
    sprawie zostałeś wezwany

    pzdr