    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "exceptional business proposal"
    Date: Mon, 30 Jun 2008 23:51:50 +0200

    On Sun, 29 Jun 2008, Amator wrote:

    > O co tutaj chodzi

    Najczęsciej o naciągnięcie jelenia na opłacenie "zabezpieczenia
    bankowego".
    Jak jeleń daje się doić dalej metodą "ale jeszcze trzeba opłacić..."
    to jest dojony.
    Jak (z rzadka) dojdzie do naprawdę poważnych kwot (powiedzmy od
    ćwierć miliona dolarów w górę, naprawdę takie przypadki się zdarzały)
    i wpadnie na pomysł, żeby samemu pojechać i upomnieć się o swoje,
    to (dla jelenia) impreza staje się niebezpieczna, z odstrzeleniem
    (dosłownie) włącznie.
    Znane są przypadki zarobienia 10 (słownie dziesięciu) dolarów lub
    podobnych kwot, oparte o to że kandydat na jelenia przez posłaniem
    "zabezpieczenia bankowego" (z prawdopodobnie brzmiącą argumentacją
    "zadłużylem się, to całe moje pieniądze, więc chcę mieć pewność
    że numer konta będzie dobry") domaga się "wysyłki sondującej"
    z "konta na zabezpieczenie" :P

    pzdr, Gotfryd