    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: egzekucja mandatu
    Date: Fri, 13 Dec 2002 13:59:30 +0100

    Użytkownik "Carlos" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:atcf3g$roo$1@news.tpi.pl...
    > Czy ktos moze w skrocie objasnic mi na czym polega egzekucja mandatu
    > otrzymanego od policji?
    >
    > Czy angazowany jest w to komornik, czy tez Urzad Skarbowy?
    >
    > Jaro

    Przychodzi komornik do domu, w moim przypadku tak było.
    Nie pamiętam już jak długi okres czasu minął od niezapłacenia, ale dość
    długo
    chyba ponad 2 lata (był już ten temat poruszany niedawno poszukaj
    w archiwum pod hasłem mandat). Po tychże 2 latach koszty dodatkowe były
    naprawdę
    niewielkie (250zł mandat + chyba około 20zł), i myślałem że to są odsetki
    ale ktoś z grupowiczów napisał że to są koszty manipulacyjne i że odsetki
    nie są naliczane. Pamiętam że ktoś z grupy również napisał że mogą
    ściągnąć należność przez US, ale ja nie mogę tego potwierdzić ponieważ
    w moim przypadku komornik załatwił sprawę.
    Natomiast jakie są kryteria wyboru drogi do ściągnięcia należności, tz. US
    czy komornik, to nie wiem, ale może ktoś kompetentny się już tu wypowie.

    Pozdrawiam

    Darek