    From: "Paweł" <p...@w...pl@niechcespamu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: egzekucja a mały majątek dłużnika-szereg wątpliwości
    Date: Mon, 6 Oct 2003 01:46:01 +0200

    Użytkownik "lablador" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:blq1v0$dh6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > tymczasem
    > niż
    >
    > Nie ma zadnej sprzecznosci. Koszty zalezne sa od wartosci egzekwowanego
    > roszczenia jednak nie nizsze i nie wyzsze niz okreslone w ustawie kwoty-
    > gdzie tu sprzecznosc. Koszty komornik ustala postanowieniem w zaleznosci
    od
    > tego jakie kwoty wyegzekwowal - art 770 kpc
    >

    > Proszę o pomoc w interpretacji tych dwu
    > art.
    ZAWSZE

    > Nie rozumiem twojego toku rozumowania. Jesli wierzyciel wnosi o egzek.
    > 100.000 zl a majatek dluznika stanowi tylko 50 zl. to komornik umorzy
    > postepowanie bo w jego wyniku nie pokryje nawet najnizszych kosztow
    > egzekucji.

    Ale kontynuując Twój przykład, -roszczenie wynosi 100.000,- zł, majątek
    dłużnika 10.000,- zł. Zgodnie z art. 49 koszt egzekucji wynosi 15%
    roszczenia tj. 15.000,- i jest wiekszy od majątku dłużnika, natomiast wg
    art. 45.2 koszt egzekucji wynosi 1.500,- tj 15% kwoty wyegzekwowanej. Jest
    tu jednak sprzeczność, której nie rozumiem. A więc otwarte jest pytanie,
    która interpretacja jest właściwa i dlaczego?
    I dodatkowo, jeśli pierwsza wersja jest właściwa (zgodna z art. 49) to
    egzekucję winno się umorzyć.

    > Dlaczego? Wierzyciel wnosi o zabezpieczenie roszczenia w kwocie 100 tys
    zl.
    > Wplaca z tego tytulu oplate w kwocie 5proc roszczenia -czyli 5 tys zl.
    > Nastepnie wnosi o egzekucje i okazuje sie ze dluznik nie ma majatku w
    ogole
    > (egzek jest bezskuteczna) lub ma tylko 40 zl (nie wystarcza na pokrycie
    > nawet kosztow) to komornik zwraca wierzycielowi 2,5 tys zl.(polowe oplaty
    > stosunkowej)

    to rozumowanie jest słuszne , jeśli rozstrzygniemy wcześniejszy problem na
    korzyść stosowania art. 45.2. No, ale wtedy pozostaje pytanie, jakich
    przypadków dotyczy art. 49?