  • Data: 2015-11-05 09:06:06
    Temat: Re: ebooki
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-11-04 18:38, Robert Tomasik pisze:

    > Jedyny mi znany skuteczny, to ich nie publikować :-) Jeśli ktokolwiek
    > będzie mógł pobrać, to może zwielokrotnić.

    > Jeśli sprzedaż nie jest wielka, to możesz zablokować edycję, a w
    > egzemplarzu umieścić informację, która określi, dla kogo jest. W stopce.
    > W nagłówku. Jako znak wodny. Nie zabezpieczy to przed zwielokrotnieniem,
    > ale pozwoli ujawnić sprawcę. Takie zabezpieczenia są możliwe w pliku
    > WORD albo w pdf. Być może inne też, ale nie umiem.

    Da się, ale da się te zabezpieczenia też zdjąć... Dodatkowo wydawanie
    e-booka w PDF-ie to nie najlepszy pomysł. Jeśli nie ma się przełomowej
    treści, to inne formaty niż odmiany e-pubu i mobi to pomyłka.
    Teoretycznie można je zabezpieczyć dzięki DRM, ale to też jest do
    zdjęcia, dodatkowo - w Polsce się nie sprzeda - chyba już nie ma
    księgarni w Polsce sprzedających książki z tym zabezpieczeniem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/art/promocja-ebookow,28.html