    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ePuap a powiadomienia
    Date: Mon, 9 Nov 2015 21:02:16 +0100

    Użytkownik

    > Ja myślę, że tu chodzi o kasę - operatorzy telekomów chcą za dużo
    > za te smsy.
    > ---
    > Przecież nie przychodzą emaile a nie SMS
    >

    > Jak używałem kiedyś MS Oldtłuka to on miał powiadomienia o nowej poczcie,
    > było takie bim-bom i chmurka w systreju.
    > ---
    > Co to ma wspólnego z brakiem powiadamiania w ePuap ?

    No to ja czegoś nie rozumiem.
    Pewnie dlatego, że na razie nie korzystam z ePUAP.

    Jak wyczytałem to w ePUAP podaje się swój adres email,
    na który mają przychodzić pisma urzędowe za POŚREDNICTWEM tego ePUAP.
    I teraz piszesz, że chciałbyś być powiadamiany o tych urzędowych
    przesyłkach.
    ---
    Nie, ePuap jest niezależnym systemem wymiany dokumentów podobnym do poczty
    elektronicznej SMTP współpracującym z nim tylko w zakresie potwierdzania
    operacji ale bez przekazywania tych dokumentów i wygląda, że aktualnie także
    bez informowania o ich otrzymaniu.

    Przecież one (ja tak zrozumiałem) przychodzą na twoją
    wskazaną skrzynkę i to twoja blaszka sprawdzać czy z ePUAP przyszło
    jakieś pismo. Jak zrozumiałem to chciałbyś nie zaglądając do swojej
    skrzynki otrzymywać z ePUAP sesemesy na telefon, że właśnie coś ci wysłali
    na skrzynkę. Jeśli oni mieliby wysyłać te esemesy to to byłby ich koszt.
    ---
    Nie, chodziło o to, że ja chcę otrzymywać POTWIERDZENIA operacji tak jak
    dotychczas, czyli za pomocą poczty elektronicznej a dowiedziałem się, że od
    nowego roku musiałbym zacząć korzystać z "kanału SMS" co z mojego punktu
    widzenia jest zupełnie idiotyczne bo do powiadomień są takie otwarte
    standardy komunikacyjne jak XMPP a nie zamknięte SMS. A przede wszystkim to
    ja chcę otrzymywać POWIADOMIENIA o pojawieniu się dokumentów, czyli
    elektroniczne AWIZA.

    Nawet jeśli to konto byłoby w ePUAP to to nadal twoja blaszka sprawdzać
    tą skrzynkę, bo to obywatelski obowiązek, nie sprawdzasz - dostajesz po
    dupie.
    Logiczne?

    ePUAP to nie Poczta Polska posługująca się papierkami w postaci aviz.
    ---
    No i widzisz, wypowiadasz się na temat ePuap mimo, że sam stwierdziłeś, że z
    niego nie korzystasz. Nie rozumiesz też kwestii awizacji. Awizacja to prawny
    wymóg doręczenia zastępczego a nie papierek PP czy innego operatora
    pocztowego. Dlatego fakt, że ePuap nie dostarcza awiz czyni ten system
    kompletnie bezużytecznym do dostarczania korespondencji sądowej podobnie jak
    fakt permanentnego niedoręczania powtórnego awiza przez Inpost zdarzającego
    się także PP albo nieczytelnych awiz PP które pierwsze nie różni się od
    drugiego.