  • Data: 2007-09-05 09:19:48
    Temat: Re: dzwonienie za darmo z budek telefonicznych a prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Sep 2007, szerszen wrote:

    >> Primo: mylisz pojęcia.
    >
    > nie wydaje mi sie, kradniesz impulsy

    IMO - tak się to nie nazywa. Nie po polsku.
    Jest cała masa różnych przestępstw.
    To nie jest tak, że każdy złoczyńca jest złodziejem... choć przez niego
    źle-się-dzieje :], a najwyraźniej tak sugerujesz (że "złoczyńca"
    i "złodziej" są wyrazami równoznacznymi). Nijak!

    > a jazda na gape to co jest wg ciebie?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Szalbierstwo

    Umiesz komuś np. sprzedać taką "jazdę na gapę"? :)
    A kradzione da się sprzedać, paserstwo się to później nazywa :]

    [...]
    > zapominasz o jednym tu nie ma mowy o nieporozumieniu tylko o swiadomy
    > dzialaniu,

    Zgoda.
    Oszustwo, wyłudzenie... dużo jest takich złych czynów, wszystkie polegają
    na swiadomym działaniu.
    Kradzież, popełniana przez złodzieja, polega na tym, że *zabiera*
    komuś jego własność bez jego wiedzy i zgody.
    On ją *miał* i *przestał mieć*.
    Przy jeździe na gapę przewoźnik poniósł stratę, ale żadnej rzeczy ani
    pieniędzy wcześniej *nie miał*. Miał je dostać i nie dostał.
    Ale tego czegoś, o czym sugerujesz ze "ukradziono" (np. rzeczone
    "impulsy") *nie ma* i *nie można* (tym czymś) dalej rozporządzić.

    > budka telefoniczna jest stworzona po to, aby z niej dzwoniac
    > placic, niezaleznie czy to bedzie moneta, karta chipowa wydana przez
    > wlasciciela czy karta kredytowa, wystukanie kodu jest swiadomy dzialaniem,

    Tak. Szalbierstwem. Odmianą oszustwa, ale nie kradzieży.

    > ktos kto to robi wiej po co to robi, wie jak ten kod dziala i wie ze nie
    > powinien tego robic bo powinien zaplacic, zwykle zlodziejstwo i tyle

    Modne jest nazywanie "złodziejstwem" wszystkich przestępstw, ale przecież
    nie dlatego są ponazywane żeby powrzucać je do jednego worka.

    Chyba nie chcesz na mordercę mówić "złodziej"?

    BTW: komuś chciało się pospisywać istotną część przestępstw:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Przest%C4%99p
    stwa
    ...oraz wykroczeń:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Wykroczenia