  • Data: 2005-08-06 14:48:19
    Temat: Re: dziwy punkt o prawach autorskich
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub <...@...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
    .

    > Czy może ktoś w kwestji samego punktu mówiącego "niby" o prawach
    > autorskich, nas upenić że rzeczywiście nie następuje tu żadne
    > przejście.

    Upewnić to mógłby dopiero sąd rozpatrując spór wynikły z takiej umowy ;-)
    A póki co, musi nam wystarczyć brzmienie ustawy i zgodna opinia komentarzy.
    Istnieje co prawad jeden wyjątek. Znana mi Pani Profesor wywodzi z dalszych
    przepisów ustawy mozliwość przekazania calosci praw, ale nawet ona w swojej
    działalności na rynku zapisuje w umowach zarowno przejście całosci praw jak
    i wyczczegolnia pola eksploatacji. Na pewien czas byłem zwolennikiem tej
    tezy, po namyśle uznałem, ze jest to błędny pogląd, a przepisy o przejściu
    całosci praw dotyczą raczej sukcesji generalnej np. spadku, albo sprzedaży
    przedsiebiorstwa.

    Dlatego konsekwentnie za większoscią uważam, że umowa nie wskazujaca znanych
    pól eksploatacji nie przenosi zadnych praw.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide