  • Data: 2011-04-28 10:40:37
    Temat: Re: dziecko a zawieranie umów przez internet...
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.04.2011 12:33, sundayman pisze:
    > No taki mam (Bogu dzięki niewielki) problem, i może ktoś podpowie;
    >
    > Otóż dostałem dzisiaj groźne wezwanie do zapłaty (oczywiście przedsądowe, z
    > różnymi tami groźbami wpisu do KRD itp)
    > od firmy Eller Service, z rejestrację w serwisie pobieraczek.pl

    To znani oszuści. Nie daj się zastraszyć, namówić na jakieś rozkładania
    na raty czy inne takie.

    > I teraz pytanie - czy tego typu osobnik ma prawo do zawierania jakichkolwiek
    > umów ?

    Zasadniczo nie. Patrz: Art. 12 KC (i kilka następnych). Art. 14 zawiera
    w pewnym sensie wyjątek, ale tej sytuacji nie dotyczy, bo roczne
    abonamenty nie podpadają pod "drobne bieżące sprawy życia codziennego".