    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dwie polisy na jedną rzecz
    Date: Fri, 12 Jun 2009 10:25:49 +0200

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 17:12:25 +0200, Baloo napisał(a):

    > Wiesz, a jednak sądzę, że oszukał. Rozmowa rozpoczęła się od tego, że
    > powiedziałem mu wprost, że wprawdzie mam jedno ubezpieczenie, ale jest
    > scedowane na bank i w związku z czym, ja nie dostanę nic w razie wypadku,
    > więc wolałbym się "doubezpieczyć" (wartość domu przekracza kwotę
    > ubezpieczenia i to znacznie). Jego odpowiedź brzmiała, że nie ma przeszkód,
    > bo i wilk będzie syty i owca cała. Czyli zarówno bank dostanie to, co
    > chciał, jak i ja otrzymam odszkodowanie w całości. Do głowy mi nie
    > przyszło, że w istocie nie działa to tak pięknie. No ale dzięki za
> [...]

    A mnie się wydaje że po prostu nie wiesz od czego masz te polisy ;)
    Po prostu tą polisę z cesją masz zapewne na MURY i ochrona od pożaru - tego
    wymagają banki. Tu by pasowała ta 'niska wartość polisy w stosunku do
    wartości domu".
    Natomiast druga polisa pewnie tyczy się już wyposażenia, okien, kradzieży,
    OC itp itd.
    Ja mam właśnie tak zawarte dwie polisy na jeden dom - ale w razie czego
    część dostanie bank z pierwszej polisy a część dostanę ja z drugiej polisy.